Ομάδα ερευνητών από το Χονγκ Κονγκ διαπίστωσε ότι η υπερβολική ενασχόληση με βιντεοπαιχνίδια συσχετίζεται με χειρότερα κοινωνικά, ακαδημαϊκά και ψυχικά αποτελέσματα σε μαθητές, με ξεχωριστά πρότυπα ανά φύλο.
Τα διαδικτυακά παιχνίδια κατέχουν κεντρική θέση σε μεγάλο μέρος της νεανικής κουλτούρας, με προηγούμενες εργασίες να τεκμηριώνουν την αναγνώριση της διαταραχής των διαδικτυακών παιχνιδιών (IGD).
Τα στοιχεία έχουν συνδέσει το παρατεταμένο παιχνίδι με συμπτώματα κατάθλιψης, άγχος και προβλήματα ύπνου.
Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο PLOS One, οι ερευνητές διεξήγαγαν μια διατομεακή σχολική έρευνα για να εξετάσουν την επικράτηση της υπερβολικής ενασχόλησης με παιχνίδια (binge gaming), τα σχετικά κοινωνικά, ακαδημαϊκά και ψυχικά αποτελέσματα και τις διαφορές μεταξύ των φύλων.
Η ομάδα περιελάμβανε 2.592 μαθητές δημοτικού και γυμνασίου, 1.404 αγόρια και 1.188 κορίτσια (μέση ηλικία ~12 ετών), οι οποίοι επιλέχθηκαν από πέντε δημοτικά και τέσσερα γυμνάσια στο Χονγκ Κονγκ.
Συμπληρώνοντας ένα αυτοσυμπληρούμενο ερωτηματολόγιο στην τάξη, οι μαθητές υπέδειξαν εάν είχαν παίξει διαδικτυακά παιχνίδια για πέντε ή περισσότερες συνεχόμενες ώρες τον τελευταίο μήνα. Οι απαντήσεις περιελάμβαναν λίστες ελέγχου για συμπτώματα DSM-5 IGD τους προηγούμενους 12 μήνες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν μια συνολική επικράτηση της υπερβολικής ενασχόλησης με παιχνίδια (binge-gaming) στο 31,7%, με 38,3% στα αγόρια και 24% στα κορίτσια.
Τα αγόρια ήταν λιγότερο πιθανό από τα κορίτσια να αναφέρουν κακή ποιότητα ύπνου (58,6% έναντι 65,5%). Δεν παρατηρήθηκαν διαφορές μεταξύ των φύλων σε ποσοστά πάνω από ήπια όρια για κατάθλιψη, άγχος ή στρες.
Αγόρια - κορίτσια
Μεταξύ των αγοριών, προσαρμόζοντας την ηλικία και τον χρόνο παιχνιδιού, τα binge gamers εμφάνισαν υψηλότερες προσαρμοσμένες μέσες διαφορές στη διαταραχή των διαδικτυακών παιχνιδιών (IGD), στην κατάθλιψη, στο άγχος, στο στρες και στη χειρότερη ποιότητα ύπνου από ό,τι τα μη binge gamers.
Μεταξύ των κοριτσιών, τα άτομα που έπαιζαν υπερβολικά συχνά παιχνίδια (binge gamers) εμφάνισαν επίσης υψηλότερη IGD, κατάθλιψη, άγχος, στρες και μοναξιά, καθώς και χαμηλότερη εκπαιδευτική αυτοαποτελεσματικότητα (πίστη που έχει ένα άτομο ότι διαθέτει τις ικανότητες να εκτελέσει ένα συγκεκριμένο έργο), ποιότητα ύπνου και κοινωνική υποστήριξη σε σχέση με τα κορίτσια που δεν έπαιζαν υπερβολικά συχνά παιχνίδια.
Στα κορίτσια, οι μη gaming gamers είχαν χαμηλότερη κατάθλιψη, άγχος, στρες και μοναξιά και υψηλότερη εκπαιδευτική αυτοαποτελεσματικότητα.
Στα αγόρια, είχαν χαμηλότερο άγχος και μοναξιά και υψηλότερη εκπαιδευτική αυτοαποτελεσματικότητα, χωρίς σημαντικές διαφορές για κατάθλιψη - άγχος.
Οι συγγραφείς καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η υπερβολική ενασχόληση με παιχνίδια (binge gaming) μπορεί να λειτουργήσει ως δείκτης συμπεριφοράς και πιθανός παράγοντας κινδύνου για δυσμενείς κοινωνικές, ακαδημαϊκές και υγειονομικές επιπτώσεις σε νέους σχολικής ηλικίας, με αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά που αφορούν το φύλο.
Πηγές:
Medical Express
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Ι. Βαρδακαστάνης: Το αναπηρικό κίνημα συνεχίζει να αγωνίζεται και να διεκδικεί
Ενδυνάμωση των ασθενών: Καμπάνια ευαισθητοποίησης για την ενίσχυση υιοθέτησης της περιτοναϊκής κάθαρσης στην Ελλάδα
Πνευμονία: Βακτηριακό ένζυμο είναι πιθανό να προκαλεί μοιραίες καρδιακές επιπλοκές [μελέτη]