Η κοινή λογική δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη όταν οι άνθρωποι συζητούν για τη διατροφή.

Πολλοί μύθοι και παρανοήσεις διαδίδονται.

Εδώ, κάποιες αλήθειες για τη διατροφή που θα έπερε να είναι κοινή λογική - αλλά δεν είναι.

Τα τεχνητά τρανς λίπη είναι ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση

Τα τρανς λιπαρά είναι ανθυγιεινά.

Η παραγωγή τους περιλαμβάνει υψηλή πίεση, θερμότητα και αέριο υδρογόνο παρουσία ενός μεταλλικού καταλύτη.

Αυτή η διαδικασία καθιστά τα φυτικά έλαια στερεά σε θερμοκρασία δωματίου.

Φυσικά, τα trans-λιπαρά είναι κάτι περισσότερο από απλώς ακατάλληλα. Οι μελέτες δείχνουν ότι είναι ανθυγιεινά και συνδέονται με μια δραστική αύξηση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Δεν χρειάζεται να τρώτε κάθε 2-3 ώρες

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα μικρότερα, συχνότερα γεύματα μπορεί να τους βοηθήσουν να χάσουν βάρος.

Ωστόσο, μερικές μελέτες υποδεικνύουν ότι το μέγεθος και η συχνότητα του γεύματος δεν έχουν καμία επίδραση στην καύση λίπους ή στο σωματικό βάρος.

Η κατανάλωση φαγητού κάθε 2-3 ώρες είναι ενοχλητική και εντελώς περιττή για την πλειοψηφία των ανθρώπων. Απλά φάτε όταν είστε πεινασμένοι και βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει υγιεινά και θρεπτικά τρόφιμα.

Το κρέας δεν «κάθεται» στο παχύ έντερο

Είναι εντελώς ψευδές ότι το κρέας προκαλεί σπασμούς στο παχύ έντερο.

Το σώμα σας είναι καλά εξοπλισμένο για να αφομοιώσει και να απορροφήσει όλα τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στο κρέας.

Η πρωτεΐνη διαλύεται στο στομάχι σας από τα οξέα του στομάχου. Στη συνέχεια, ισχυρά πεπτικά ένζυμα διασπούν το υπόλοιπο στο λεπτό έντερο.

Τα αυγά είναι ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μπορείτε να φάτε

Τα αυγά έχουν δαιμονοποιηθεί άδικα επειδή οι κρόκοι τους έχουν υψηλή χοληστερόλη.

Ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι η χοληστερόλη από αυγά δεν αυξάνει τη χοληστερίνη του αίματος στην πλειοψηφία των ανθρώπων.

Νέες μελέτες που περιλαμβάνουν εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους δείχνουν ότι τα αυγά δεν έχουν επίδραση στις καρδιακές παθήσεις σε διαφορετικά  και υγιή άτομα.

Η αλήθεια είναι ότι τα αυγά είναι ένα από τα πιο υγιεινά και πιο θρεπτικά τρόφιμα που μπορείτε να φάτε.

Τα σακχαρούχα ροφήματα είναι το πιο παχυντικό προϊόν στη σύγχρονη διατροφή

Η υπερβολική προσθήκη ζάχαρης μπορεί να είναι επιβλαβής για την υγεία - και η απόκτηση της σε υγρή μορφή είναι ακόμη χειρότερη.

Το πρόβλημα με την υγρή ζάχαρη είναι ότι ο εγκέφαλός σας δεν αντισταθμίζει τις θερμίδες με την κατανάλωση λιγότερων άλλων τροφών.

Με άλλα λόγια, ο εγκέφαλός σας δεν καταχωρεί αυτές τις θερμίδες, κάνοντας σας τελικά να παίρνετε περισσότερες θερμίδες συνολικά.

Από όλα τα junk food, τα ποτά με ζάχαρη είναι πιθανότατα τα πιο παχυντικά.

Η χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά δεν σημαίνει υγιεινό φαγητό

Η δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά που προωθήθηκε από τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές για τη διατροφή φαίνεται να ήταν αποτυχία.

Πολλές μακροχρόνιες μελέτες υποδεικνύουν ότι δεν λειτουργεί ούτε για απώλεια βάρους ούτε πρόληψη ασθενειών.

Επιπλέον, η τάση οδήγησε σε πληθώρα νέων, επεξεργασμένων, χαμηλών λιπαρών τροφίμων. Ωστόσο, επειδή τα τρόφιμα τείνουν να έχουν χειρότερη γεύση χωρίς το λίπος, οι παρασκευαστές πρόσθεσαν ζάχαρη και άλλα πρόσθετα.

Τα τρόφιμα που είναι φυσικά φρούτα και λαχανικά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά είναι εξαιρετικά, αλλά τα επεξεργασμένα τρόφιμα με την ένδειξη "χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά" συνήθως περιέχουν ανθυγιεινά συστατικά.

Ο χυμός φρούτων δεν είναι διαφορετικός από τα αναψυκτικά

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι χυμοί φρούτων είναι υγιεινοί, καθώς προέρχονται από φρούτα.

Αν και ο φρέσκος χυμός φρούτων μπορεί να παράσχει μερικά από τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στα φρούτα, περιέχει ακριβώς το ίδιο ποσό ζάχαρης με τα αναψυκτικά.

Καθώς ο χυμός δεν  τρώγεται και έχει αμελητέες ποσότητες ινών, είναι πολύ εύκολο να καταναλώσετε πολλή ζάχαρη.

Η χοληστερόλη δεν είναι ο εχθρός

Αυτό στο οποίο οι άνθρωποι γενικά αναφέρονται ως "χοληστερόλη" δεν είναι η πραγματική χοληστερόλη.

Όταν οι άνθρωποι μιλούν για τη λεγόμενη "κακή" LDL και "καλή" χοληστερόλη HDL, αναφέρονται πραγματικά στις πρωτεΐνες που φέρουν χοληστερόλη στο αίμα.

Η LDL σημαίνει λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας, ενώ η HDL αναφέρεται σε λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας.

Η αλήθεια είναι ότι η χοληστερόλη δεν είναι ο εχθρός. Ο κύριος καθοριστικός παράγοντας για τον κίνδυνο καρδιακής νόσου είναι ο τύπος των λιποπρωτεϊνών που μεταφέρουν τη χοληστερόλη γύρω από την ίδια την χοληστερόλη.

Οι άνθρωποι με διαβήτη τύπου 2 δεν θα πρέπει να ακολουθούν δίαιτα υψηλών υδατανθράκων

Για δεκαετίες, οι άνθρωποι έχουν συμβουλευτεί να καταναλώνουν δίαιτα χαμηλών λιπαρών με υδατάνθρακες που αποτελούν το 50-60% των θερμίδων.

Παραδόξως, αυτή η συμβουλή επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει άτομα με διαβήτη τύπου 2 - που δεν μπορούν να ανεχθούν πολλούς εύκολα εύπεπτες υδατάνθρακες, όπως η ζάχαρη και το εξευγενισμένο άμυλο. Τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 είναι ανθεκτικά στην ινσουλίνη και όλοι οι υδατάνθρακες που τρώνε θα προκαλέσουν μεγάλη αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Για το λόγο αυτό, πρέπει να πάρουν φάρμακα που μειώνουν τη γλυκόζη του αίματος για να μειώσουν τα επίπεδα τους.

Εάν κάποιος επωφελείται από μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, είναι άτομα με διαβήτη. Σε μια μελέτη, μετά από δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες για μόνο 6 μήνες, το 95,2% των συμμετεχόντων επέτρεψε να μειώσουν ή να εξαλείψουν τα φάρμακα που λαμβάνουν από το σάκχαρο αίματος

Το junk food μπορεί να είναι εθιστικό

Τα τελευταία 100 χρόνια περίπου, τα τρόφιμα έχουν αλλάξει.

Οι άνθρωποι καταναλώνουν περισσότερο επεξεργασμένο τρόφιμο από ποτέ και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για τη μηχανική παρασκευή τροφίμων έχουν γίνει πιο περίπλοκες.

Αυτές τις μέρες, οι μηχανικοί τροφίμων έχουν βρει τρόπους να κάνουν τα τρόφιμα τόσο νόστιμα ώστε ο εγκέφαλός σας να πλημμυρίζεται από ντοπαμίνη.

Για το λόγο αυτό, ορισμένοι άνθρωποι μπορούν να χάσουν εντελώς τον έλεγχο της κατανάλωσής τους.

Πολλές μελέτες που εξετάζουν αυτό το φαινόμενο έχουν βρει ομοιότητες μεταξύ των επεξεργασμένων τροφών και των κοινών ναρκωτικών ουσιών.