Ομάδα ερευνητών εντόπισε 20 γονίδια που σχετίζονται με την οστεοπόρωση και την εξασθένηση των οστών, στα οποία περιλαμβάνονται 13 γονίδια που δεν είχαν σχετιστεί προηγουμένως με τη νόσο.

Ο ερευνητής Dr. J. Brent Richards, του Jewish General Hospital, στο Μόντρεαλ, συνεργάστηκε με 30 ερευνητές. Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό ‘Nature Genetics.’ Οι ερευνητές επισκόπησαν στοιχεία που συνελέχθησαν από σχεδόν 20.000 ανθρώπους σε 5 πρόσφατες διεθνείς γενετικές έρευνες.

Η νόσος επηρεάζει περίπου 2 εκ. Καναδούς και 75 εκ. ανθρώπους στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Τα κατάγματα ισχίου, δήλωσε ο Dr. Richards του Πανεπιστήμιο McGill είναι συνήθης πάθηση με 50% θνησιμότητα στα 2 χρόνια.

Το μεγαλύτερο βάρος της οστεοπόρωσης σηκώνουν οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες ευρωπαϊκής και ασιατικής καταγωγής. Μια στις 3 γυναίκες άνω των 50 ετών θα υποστεί οστεοπορωτικά κατάγματα όπως και 1 στους 5 άντρες.

Ο Dr. Richards εξήγησε ότι οι ερευνητές εξέτασαν όλο το γονιδίωμα για να εντοπίσουν γονίδια που φαίνονται υπεύθυνα για την οστεοπόρωση. Ανακάλυψαν 13 εντελώς νέα γονίδια και πως ορισμένα από αυτά σχετίζονται όχι μόνο με την οστική πυκνότητα αλλά και με τον κίνδυνο κατάγματος.

Ο ερευνητής  αισιοδοξεί ότι τα αποτελέσματα θα φέρουν πρακτικά οφέλη στους ασθενείς. Όπως δήλωσε, οι ειδικοί γνώριζαν ότι ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες στην οστεοπόρωση είναι γενετικός, αλλά δεν υπήρχε σαφής εικόνα.

Η νέα έρευνα έδωσε την ευκαιρία μελέτης των γενετικών μηχανισμών που ελέγχουν τη δύναμη των οστών και παρέμβασης ώστε να εμποδιστεί η εξασθένησή τους. Επιπλέον, αν αποκαλυφτούν περισσότερα γονίδια που επηρεάζουν την ισχύ των οστών ενδεχομένως θα καταστεί δυνατός ο εντοπισμός ομάδων που χρειάζονται έγκαιρη προληπτική αγωγή.

‘Nature Genetics.’