Μπορεί ενδεχομένως να καταστεί δυνατός ο εντοπισμός των γυναικών που πρόκειται να εμφανίσουν προεκλαμψία, την επικίνδυνη επιπλοκή της εγκυμοσύνης, εβδομάδες πριν εμφανιστούν τα πρώτα συμπτώματα, σύμφωνα με ερευνητές.

Ερευνητές ανακάλυψαν σειρά 45 διαφορετικών ουσιών που σχετίζονται με το μεταβολισμό, που διέφεραν στις γυναίκες που εμφάνισαν την πάθηση και δήλωσαν ότι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει βάση για εξέταση.

Τέτοια εξέταση θα μπορούσε να σώσει τη ζωή εκατοντάδων γυναικών, δήλωσε ο Philip Baker, από το Πανεπιστήμιο της Alberta στον Καναδά, που έλαβε μέρος στην έρευνα.

Επί του παρόντος δεν υπάρχει εξέταση που να προβλέπει ποιες γυναίκες θα εμφανίσουν προεκλαμψία, κατάσταση που χαρακτηρίζεται από υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλά επίπεδα πρωτεΐνης στα ούρα.

Αν επιζήσουν, οι μητέρες και τα νεογνά, οι γυναίκες στη συνέχεια έχουν υψηλότερο κίνδυνο υπέρτασης, καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη. Τα νεογνά συνήθως γεννιούνται πρόωρα και υποφέρουν από επιπλοκές όλη τους τη ζωή.

Σε υπανάπτυκτες χώρες, 75.000 γυναίκες πεθαίνουν κάθε χρόνο από προεκλαμψία. Όπως γράφουν στο περιοδικό ‘Hypertension’, οι ερευνητές, εξέτασαν σε μια απλή έρευνα, το αίμα 60 γυναικών που εμφάνισαν προεκλαμψία αργότερα στην εγκυμοσύνη και 60 που δεν εμφάνισαν.

Πραγματοποίησαν την εξέταση στις 15 περίπου εβδομάδες εγκυμοσύνης.

Όπως σημειώνουν, εντόπισαν 40 οργανικά μόρια να είναι σημαντικά αυξημένα και 5 που μειώθηκαν στο πλάσμα, στις 14 έως 16 εβδομάδες. Η σειρά ουσιών περιορίστηκε σε κατάλογο 14 σακχάρων, λιπιδίων και αμινοξέων, που διέφεραν στις γυναίκες που εμφάνισαν την πάθηση.

Οι ερευνητές εντόπισαν περίπου 90% των περιστατικών, με λανθασμένα θετικό ποσοστό περίπου 24%.

‘Hypertension’.