Εξέταση αίματος DNA για το σύνδρομο Down θα μπορούσε να απαλλάξει εγκύους από επεμβατικές εξετάσεις όπως η αμνιοκέντηση, δηλώνουν ερευνητές στο περιοδικό ‘British Medical Journal’.

Η εξέταση είναι μη παρεμβατική και θα μπορούσε να απαλλάξει πολλές εγκύους από περαιτέρω εξέταση.

Νεογνά με σύνδρομο Down έχουν επιπλέον ένα αντίγραφο του χρωμοσώματος 21, προκαλώντας σωματική και διανοητική βλάβη. Καθώς το DNA μπορεί να περάσει τον πλακούντα από το έμβρυο στη μητέρα η εξέταση αίματος μπορεί να ανιχνεύσει το επιπλέον χρωμόσωμα.

Οι επιστήμονες με βάση τα ευρήματα εκτιμούν ότι η μέθοδος θα μπορούσε να κυκλοφορήσει μελλοντικά ως εξέταση.

Η νέα έρευνα, η μεγαλύτερη έως σήμερα, βασίστηκε σε 753 εγκύους στο Χόνγκ Κονγκ, τη Βρετανία και την Ολλανδία και δείχνει ότι η ανακάλυψη θα μπορούσε να μειώσει τις επεμβατικές εξετάσεις κατά 98%.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Kύπρος Νικολαίδης, από το of King's College του Λονδίνου, σε συνεργασία με ερευνητές του Κινέζικου Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, δήλωσε ότι η εξέταση θα γίνει δεκτή με ενθουσιασμό από πολλές γυναίκες.

Όπως δήλωσε, ορισμένες γυναίκες φοβούνται τις επεμβατικές εξετάσεις. Η νέα εξέταση είναι μη παρεμβατική και ενδεχομένως θα απαλλάξει πολλές από περαιτέρω έρευνα. Η έρευνα έδειξε ότι είναι πιθανή η χρήση της στην κλινική πράξη.

Πρόσθεσε ότι η εξέταση είναι ακόμα ακριβή και χρειάζεται περαιτέρω μελέτη πριν αρχίσει να χρησιμοποιείται ως μέθοδος ρουτίνας, κάτι που ενδεχομένως θα απαιτήσει 10 χρόνια.

Τελικός στόχος είναι η ακρίβεια της εξέτασης κατά 100%.

British Medical Journal’.