Μπορεί ενδεχομένως να καταστεί δυνατό μελλοντικά να δημιουργηθεί απεριόριστη προσφορά ωαρίων για να βοηθηθεί η αγωγή κατά της υπογονιμότητας, ανακοίνωσαν Αμερικανοί γιατροί.

Ερευνητές ανακάλυψαν ότι είναι πιθανό να βρεθούν βλαστικά κύτταρα σε ενήλικες γυναίκες που να παράγουν νέα ωάρια στο εργαστήριο.

Περαιτέρω πειράματα σε ποντίκια έδειξαν ότι τέτοια ωάρια μπορούσαν να γονιμοποιηθούν, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Nature Medicine'.

Βρετανός ειδικός δήλωσε ότι η έρευνα παρέχει συναρπαστικές δυνατότητες για τη βελτίωση της υπογονιμότητας.

Ο Dr Jonathan Tilly, του Γενικού Νοσοκομείου Μασαχουσέτης, ανέφερε την ανακάλυψη και απομόνωση των βλαστικών κυττάρων που προχωρούν στην παραγωγή ωαρίων στις ωοθήκες γυναικών αναπαραγωγικής ηλικίας. Η ανακάλυψη ραγματοποιήθηκε με την αναζήτηση της πρωτεΐνης DDX4, που ήταν μοναδική στην επιφάνεια των βλαστικών κυττάρων.

Αυτό επέτρεψε στους ερευνητές να ανακαλύψουν τα σωστά κύτταρα.

Όταν αναπτύχθηκαν στο εργαστήριο, τα κύτταρα 'αυθόρμητα' δημιούργησαν ανώριμα ωάρια που έμοιαζαν και δρούσαν σαν ωοκύτταρα στο σώμα.

Τα κύτταρα έγιναν ώριμα όταν περικυκλώθηκαν από ζώντα ιστό ανθρώπινων ωοθηκών που μεταμοσχεύθηκε σε ποντίκι.

Υπάρχουν νομικοί και ηθικοί περιορισμοί στην έρευνα για τα ανθρώπινα ωάρια. Τα ίδια πειράματα που επαναλήφθηκαν χρησιμοποιώντας βλαστικά κύτταρα που ελήφθησαν από ποντίκια έδειξαν ότι τα ωάρια θα μπορούσαν να γονιμοποιηθούν με σπέρμα και να παράγουν έμβρυα.

Ο Dr Tilly δήλωσε ότι ο κύριος στόχος ήταν να αποδειχτεί ότι τα βλαστικά κύτταρα που παράγουν ωοκύτταρα υπάρχουν στην πραγματικότητα στις ωοθήκες γυναικών κατά την αναπαραγωγική ζωή και θεωρεί ότι η έρευνα το υποδεικνύει.

Όπως σημείωσε στο περιοδικό 'Nature', τα συγκεκριμένα κύτταρα όταν διατηρούνται έξω από τον οργανισμό παράγουν κύτταρα και αν μπορεί να καθοδηγηθεί η διαδικασία εκτιμά ότι ανοίγουν οι πιθανότητες στο μέλλον να φτάσουμε στο σημείο να υπάρχει απεριόριστη πηγή ανθρώπινων ωαρίων.

ture Medicine'.

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;