Νέα έρευνα συνδέει την έκθεση σε 2 συνήθεις χημικές ουσίες, (PFC), με την οστεοαρθρίτιδα.

Τα PFC χρησιμοποιούνται σε περισσότερες από 200 βιομηχανικές διαδικασίες και καταναλωτικά προϊόντα, όπως ορισμένα υφάσματα, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, χάρτινες συσκευασίες και άλλα αντικείμενα.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό Environmental Health Perspectives, και είναι η πρώτη που εξετάζει τη σχέση μεταξύ των ουσιών PFOA και PFOS και της οστεοαρθρίτιδας.

Οι ερευνήτριες Sarah Uhl, Michelle L. Bell και Tamarra James-Todd, δήλωσαν ότι ανακάλυψαν πως εκθέσεις σε PFOA και PFOS συνδέονται με υψηλότερη εμφάνιση οστεοαρθίτιδας, ιδιαίτερα στις γυναίκες, ομάδα που επηρεάζεται δυσανάλογα από τη συγκεκριμένη χρόνια νόσο.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία 6 ετών από την έρευνα NHANES και έλαβαν υπόψη παράγοντες όπως ηλικία, εισόδημα και εθνικότητα. Όταν οι ερευνητές εστίασαν χωριστά σε άντρες και γυναίκες ανακάλυψαν σαφείς ισχυρές σχέσεις για γυναίκες αλλά όχι για άντρες.

Γυναίκες στο υψηλότερο 25% έκθεσης σε PFOA είχαν περίπου διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίζουν οστεοαρθρίτιδα σε σύγκριση με όσες ανήκαν στο χαμηλότερο 25% της έκθεσης.

Αν και η παραγωγή των PFOA και PFOS έχει μειωθεί λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια, η έκθεση στα συγκεκριμένα χημικά παραμένει διαδεδομένη.

Χρειάζονται νέες έρευνες για να ρίξουν φως σε πιθανούς βιολογικούς μηχανισμούς. Επίσης οι αιτίες για τις διαφορές των συνδέσεων με τα 2 φύλα αν επιβεβαιωθούν θα χρειαστούν περαιτέρω έρευνα.

Η καλύτερη κατανόηση της επίδρασης στην υγεία των συγκεκριμένων χημικών ουσιών και ο εντοπισμός ευάλωτων υποπληθυσμών θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ενημέρωση της δημόσιας υγείας με σκοπό τη μείωση της έκθεσης ή των συνδεόμενων επιπτώσεων στην υγεία.

Environmental Health Perspectives.