Θεραπευτική χορήγηση αυτόλογων μεσεγχυματικών κυττάρων σε τρεις ασθενείς, έγινε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, δημιουργώντας αισιοδοξία για την αντιμετώπιση της νόσου Αλτσχάιμερ.

Η χορήγηση έγινε δοκιμαστικά, παράλληλα με φαρμακευτική θεραπεία με αναστολείς της χολινεστεράσης, σε έναν άντρα μέσης ηλικίας, με νόσο Αλτσχάιμερ σε ήπιο στάδιο, και σε έναν άντρα και μία γυναίκα, ηλικίας άνω των 65 ετών, με μεσαίο και προχωρημένο στάδιο της νόσου αντίστοιχα.

Να σημειωθεί ότι, η χορήγηση των μεσεγχυματικών κυττάρων έγινε με τη συγκατάθεση των ασθενών. Στη συνέχεια, για ένα διάστημα δύο μηνών παρατηρήθηκε βελτίωση και στους τρεις ασθενείς, ενώ δεν υπήρξαν παρενέργειες ή επιπλοκές για τους επόμενους 9 - 17 μήνες.

'Η βελτίωση αυτή ήταν παροδική και δεν κράτησε πολύ. Θα πρέπει να γίνουν επαναλαμβανόμενες εγχύσεις, αλλά αυτό θέλουμε να γίνει στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος που σκεφτόμαστε να κάνουμε. Τα αποτελέσματα των δοκιμών σε αυτούς τους τρεις ασθενείς έχουν σταλεί προς δημοσίευση σε έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό για τη νόσο Αλτσχάιμερ. Εκείνο που θέλουμε είναι να γίνει
μία μελέτη με κλινικές δοκιμές ώστε να μπορούμε να εφαρμόζουμε αυτή τη μέθοδο ως θεραπεία εγκεκριμένη από τον ΕΟΦ', εξηγεί με δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η νευρολόγος, η καθηγήτρια της Ιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. Μάγδα Τσολάκη.

Τα κύτταρα που χρησιμοποιήθηκαν ελήφθησαν από τον λιπώδη ιστό, συγκεκριμένα από το υποδόριο λίπος του κάθε ασθενούς, κι έπειτα από ειδική εργαστηριακή επεξεργασία τροποποιήθηκαν και στη συνέχεια χορηγήθηκαν ενέσιμα.

'Το πρώτο πράγμα που κοιτάμε σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η ασφάλεια του ασθενούς, γι' αυτό και επιλέξαμε τη χρήση μεσεγχυματικών κυττάρων που προέρχονται από τον ίδιο τον ασθενή. Με τη μέθοδο που χρησιμοποιήθηκε, το επιδιωκόμενο ήταν μία 'αυτοθεραπεία' των ασθενών που πάσχουν από νόσο
Αλτσχάιμερ, με υλικό που προέρχεται από τον δικό τους οργανισμό. Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά, καθώς οι ασθενείς παρουσίασαν βελτίωση μέσα στους επόμενους μήνες, αλλά μετά χειροτέρεψαν. Αυτό οφείλεται στο ότι η χορήγηση των μεσεγχυματικών κυττάρων έγινε μόνο μία φορά. Για να μπορέσουμε να έχουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα θα πρέπει να επαναληφθεί η χορήγηση', συμπληρώνει ο καθηγητής βιοχημείας του Α.Π.Θ. Γιώργος Κολιάκος.