Αναπτύχθηκαν εγκεφαλικά κύτταρα από δερματικά κύτταρα ενηλίκων με σύνδρομο Down, σε μια έρευνα που θα μπορούσε να δώσει νέα στοιχεία για τη νόσο.

Αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν μείωση στις συνδέσεις μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων και πιθανών ελαττωμάτων σε γονίδια που προστατεύουν τον οργανισμό από τη γήρανση.
Η έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Proceedings of the National Academy of Sciences' δίνει στοιχεία για την αρχική ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής την Anita Bhattacharyya, του University of Wisconsin-Madison, ανέπτυξε εγκεφαλικά κύτταρα από δερματικά κύτταρα 2 ανθρώπων με σύνδρομο Down.
Πρόκειται για αναπρογραμματισμό των δερματικών κυττάρων για τη μετατροπή τους σε είδος βλαστικών κυττάρων που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε οποιοδήποτε κύτταρο στον οργανισμό.

Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν στο εργαστήριο εγκεφαλικά κύτταρα, παρέχοντας τρόπο να εστιάσουμε στην αρχική ανάπτυξη του εγκεφάλου στο σύνδρομο Down.

Η Dr Bhattacharyya, δήλωσε ότι ένα σημαντικό εύρημα ήταν η μείωση των συνδέσεων μεταξύ των νευρώνων. Επικοινωνούν λιγότερο, είναι πιο ήσυχα. Αυτό είναι καινούργιο, αλλά ταιριάζει με το πόσο λίγα γνωρίζουμε για τον εγκέφαλο με σύνδρομο Down.

Τα εγκεφαλικά κύτταρα επικοινωνούν με συνδέσεις, που είναι γνωστές ως συνάψεις. Τα εγκεφαλικά κύτταρα σε ανθρώπους με σύνδρομο Down είχαν μόνο το 60% περίπου του συνήθους αριθμού συνάψεων και της δραστηριότητάς τους.

Η Dr Bhattacharyya, πρόσθεσε ότι αυτό είναι αρκετό για να σημάνει διαφορά. Ακόμα και αν οι συνάψεις ανακάμπτουν αργότερα, λείπει το σημαντικό παράθυρο του χρόνου κατά την πρώιμη ανάπτυξη.
Οι ερευνητές ερεύνησαν για γονίδια που επηρεάστηκαν στα βλαστικά κύτταρα και νευρώνες 2 ανθρώπων με το σύνδρομο.

Ανακάλυψαν ότι γονίδια στο επιπλέον χρωμόσωμα, χρωμόσωμα 21, αυξήθηκαν πολύ, ιδιαίτερα γονίδια που ανταποκρίθηκαν στη βλάβη από ελεύθερες ρίζες που μπορούν να παίζουν ρόλο στη γήρανση. Αυτό θα μπορούσε να εξηγεί γιατί άνθρωποι με το σύνδρομο Down φαίνεται να γερνούν γρήγορα, αν και παραμένει να δοκιμαστεί, ανακοίνωσε η ερευνητική ομάδα.

'Proceedings of the National Academy of Sciences'.

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;