Η ερευνητική ομάδα του University of East Anglia, αρχίζει δοκιμές σε ανθρώπους μετά από επιτυχείς έρευνες στο εργαστήριο.

Πειράματα σε κύτταρα και ποντικούς έδειξαν ότι ουσία που περιέχεται στο μπρόκολο μπλόκαρε σημαντικό καταστροφικό ένζυμο που βλάπτει τους χόνδρους.

Οι ερευνητές ζητούν από 20 ασθενείς να καταναλώνουν καθημερινά δόση από σούπερ ενισχυμένο μπρόκολο.

Το ‘σούπερ μπρόκολο’ έχει αναπτυχθεί ώστε να περιέχει επιπλέον θρεπτικές ουσίες και αποτελεί αποτέλεσμα του κοινού μπρόκολου και ενός άγριου ‘συγγενούς’ από τη Σικελία.

Ο οργανισμός λαμβάνει την ουσία γλυκοραφανίνη και τη μετατρέπει σε σουλφοραφάνη, που φαίνεται πως προστατεύει τις αρθρώσεις.

Οι εθελοντές θα περάσουν 2 εβδομάδες με τη συγκεκριμένη διατροφή και στη συνέχεια θα υποβληθούν σε εγχείρηση για αποκατάσταση των γονάτων τους που έχουν υποστεί βλάβη από την οστεοαρθρίτιδα.

Η Dr Rose Davidson θα εστιάσει στον ιστό που θα αφαιρεθεί για να διαπιστώσει την επίδραση που θα έχει (αν έχει) το μπρόκολο.

Ζητά από τους ασθενείς να καταναλώσουν 100γρ. μπρόκολο κάθε μέρα για 2 εβδομάδες. Αν και 2 εβδομάδες είναι εξαιρετικά απίθανο να είναι αρκετές για να προκληθεί μεγάλη αλλαγή, η ερευνήτρια ελπίζει ότι θα είναι αρκετές για να προσφέρουν κάποιες ενδείξεις ότι το σούπερ μπρόκολο μπορεί να ωφελεί ανθρώπους.

Δεν μπορεί να φανταστεί ότι το μπρόκολο θα επανορθώσει ή θα αναστρέψει την αρθρίτιδα, αλλά μπορεί ενδεχομένως να είναι τρόπος πρόληψης.

Η ομάδα θα ερευνήσει για ενδείξεις ότι η σουλφοραφάνη έχει ταξιδέψει εκεί που χρειάζεται στην άρθρωση και ότι προκαλεί ωφέλιμες αλλαγές σε κυτταρικό επίπεδο.

Ως ομάδα ελέγχου θα χρησιμεύσουν 20 ασθενείς με αντικατάσταση στο γόνατο, που δεν ακολουθούν τη διατροφή.

Τα αποτελέσματα των δοκιμών σε ζώα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Arthritis & Rheumatism.’