Ερευνητές στο Kings College London, ανακοίνωσαν ότι ανέπτυξαν νέα εξέταση που μπορεί να προβλέψει ποιες γυναίκες θα εμφανίσουν προεκλαμψία. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Circulation’.

Η Dr. Lucy Chappell, του King's College, δήλωσε ότι η εξέταση σχεδιάζεται να ξεχωρίζει τις γυναίκες με προεκλαμψία από αυτές που έχουν μόνο υψηλή αρτηριακή πίεση. Τρέχουσες εξετάσεις για την πάθηση εντοπίζουν μόνο αυτό που συμβαίνει και δεν το προβλέπουν και μέχρι τότε η πάθηση έχει εξελιχθεί και είναι πιθανό ήδη να έχει προκαλέσει βλάβη σε όργανα.

Ερευνητές εξέτασαν εκ των υστέρων αποτελέσματα εξετάσεων αίματος που ελήφθησαν από 625 γυναίκες που γέννησαν στη Βρετανία. Ποσοστό 61% εμφάνισε προεκλαμψία.

Οι επιστήμονες ερεύνησαν για την παρουσία της πρωτεΐνης PIGF στα δείγματα. Πρόσφατη έρευνα υποδεικνύει ότι τα επίπεδα PIGF είναι πολύ χαμηλά σε γυναίκες με προεκλαμψία σε σύγκριση με γυναίκες χωρίς.

Σε μια φυσιολογική εγκυμοσύνη τα επίπεδα της PIGF ποικίλουν από περίπου 100 έως τα 3.000 pg/mL και δεν μειώνονται κατά την εγκυμοσύνη.
Αν τα επίπεδα είναι κάτω από τα 100 pg/mL, οι ερευνητές δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να προβλέψουν με ακρίβεια ότι η μητέρα θα εμφανίσει προεκλαμψία.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι αν τα επίπεδα της PlGF μειωθούν κάτω από το συγκεκριμένο όριο πριν την 35η εβδομάδα εγκυμοσύνης το μωρό πιθανόν θα γεννηθεί εντός 2 εβδομάδων.

Η Chappell καλεί σε περισσότερες έρευνες για τον εντοπισμό του τρόπου που τα επίπεδα της PIGF θα μπορούσαν να προβλέψουν τη διάγνωση ή τον τρόπο αντιμετώπισης της προεκλαμψίας.

‘Circulation’.