Η γιόγκα είναι καλή μορφή άσκησης αλλά ειδικοί προειδοποιούν ότι μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρούς τραυματισμούς ισχίου, σε ορισμένες γυναίκες.

Ο Dr. Raza Awan, στο Τορόντο, που χρησιμοποιεί τη γιόγκα για αποκατάσταση, άρχισε να παρακολουθεί τους τραυματισμούς από τη γιόγκα αφού παρατήρησε ότι δεν υπήρχαν πολλά δημοσιευμένα στοιχεία.

Αν κάποιος είναι πολύ ευλύγιστος και φτάσει στο τελικό εύρος μιας στάσης χωρίς καλή στήριξη και μυϊκή σταθερότητα μπορεί να επιβαρύνει τις αρθρώσεις, δήλωσε ο Awan.

Αν και τραυματισμοί στη μέση, τα γόνατα και τους καρπούς είναι πιο συνήθη, οι τραυματισμοί στο ισχίο μπορεί να είναι πιο σημαντικοί και να απαιτούν χειρουργείο.

Η Riki Richter διδάσκει γιόγκα για 14 χρόνια και έχει διδάξει ανατομία και πρόληψη τραυματισμών σε δασκάλους γιόγκα.

Η Richter δήλωσε ότι γυναίκες παραπονιούνται για πόνο, ιδίως μετά από μαθήματα γιόγκα, κυρίως αυτές που είναι υπερκινητικές με συνδέσμους που είναι πιο χαλαροί από το μέσο όρο. Δεν είναι μόνο οι καινούργιες μαθήτριες που τραυματίζονται αλλά ορισμένες φορές και οι δάσκαλοι.

Αυτό οφείλεται στο ότι το σώμα τους μπορεί να φθάσει σε υπερβολικό εύρος κίνησης χωρίς να το αισθάνονται. Στο θέμα του ισχίου μπορεί να διπλώσουν βαθιά, χωρίς εκλέπτυνση των περιστροφών και να προκαλέσουν πρόβλημα.

Ο πόνος σηματοδοτεί τραυματισμό στο γόνατο αλλά οι άνθρωποι θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση ότι μπορεί να πληγώσουν την άρθρωση του ισχίου όταν τη γυρίζουν υπερβολικά χωρίς να το γνωρίζουν.

Στις συμβουλές πρόληψης της Richter περιλαμβάνονται

  • -Κάντε μάθημα με έμπειρο δάσκαλο που προσέχει τους τραυματισμούς.
  • -Παρακολουθήστε το σώμα σας για να σιγουρευτείτε ότι δεν αισθάνεστε άβολα.
  • -Προσέξτε οποιοδήποτε πιάσιμο στο γοφό ή να είστε διστακτικοί σχετικά με κουβάλημα βάρους μετά το μάθημα.