Η φαρμακευτική αγωγή που επιβραδύνει την επιδείνωση του Alzheimer, ενδεχομένως μπορεί να προστατεύσει ασθενείς που βρίσκονται σε κίνδυνο για βλάβη των οφθαλμών από το γλαύκωμα.

Ομάδα του University College, στο Λονδίνο, δηλώνει ότι πειράματα έδειξαν πως υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες μεταξύ των δυο ασθενειών.

Ωστόσο, τονίζουν ότι όσοι πάσχουν από γλαύκωμα δεν έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν Alzheimer. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘National Academy of Sciences’. Μέχρι τώρα δεν είναι γνωστά πολλά σχετικά με τις αιτίες του γλαυκώματος αν και οι ασθενείς αντιμετωπίζονται με επέμβαση ή φαρμακευτική αγωγή για την αντιμετώπιση της αυξημένης πίεσης στο μάτι, η οποία μπορεί να βλάψει την όραση με το να εμπλέκεται στην παροχή αίματος στο οπτικό νεύρο.

Μερικοί ασθενείς με γλαύκωμα έχουν φυσιολογική πίεση στον οφθαλμό και η ερευνητική ομάδα της Francesca Cordeiro δηλώνει ότι η σχέση με το Alzheimer ενδεχομένως μπορεί να ρίξει φως στις αιτίες του γλαυκώματος και να οδηγήσει σε θεραπείες.

Οι ερευνητές εξέτασαν προσεκτικά τη βλάβη στον αμφιβληστροειδή και έφτασαν στο συμπέρασμα ότι η β-αμυλοειδής πρωτεΐνη που προκαλεί τις πλάκες στον εγκέφαλο όσων πάσχουν από Alzheimer ευθύνεται και για τη βλάβη στο οπτικό νεύρο.

Οι φαρμακοβιομηχανίες προσπαθούν να αναπτύξουν φάρμακα που θα επιβραδύνουν ή θα αντιστρέφουν την απόθεση β- αμυλοειδών πλακών στον εγκέφαλο. Οι ερευνητές δοκίμασαν σε ποντίκια ένα συνδυασμό τέτοιων φαρμάκων και ανακάλυψαν ότι μείωναν την ταχύτητα θανάτου νευρικών κυττάρων στο μάτι.

Η επικεφαλής της έρευνας δήλωσε ότι οι άνθρωποι με γλαύκωμα δεν θα πρέπει να ανησυχούν ότι θα εμφανίσουν Alzheimer ή το ανάποδο, καθώς το γλαύκωμα συνδέεται με αρκετούς παράγοντες.

Όπως δήλωσε δοκιμάζουν νέα μέθοδο που δεν έχει δοκιμαστεί πρωτύτερα. Η επιτυχία στο εργαστήριο της αντιμετώπισης του γλαυκώματος με συνδυασμό φαρμάκων για το Alzheimer αποτελεί καινούργια στρατηγική αντιμετώπισης της νόσου.

‘National Academy of Sciences’