Άνθρωποι που έχουν γεννηθεί με Καισαρική τομή είναι περισσότερο πιθανό να είναι παχύσαρκοι μελλοντικά σε σχέση με όσους γεννήθηκαν με φυσιολογικό τοκετό, υποδεικνύει μεγάλη ανάλυση.

Η ανάλυση 38.000 γεννήσεων που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Plos One’, έδειξε ότι οι πιθανότητες παχυσαρκίας ήταν κατά 22% υψηλότερες.

Οι Βρετανοί ερευνητές, δήλωσαν ότι είναι σημαντικό οι γυναίκες να ενημερώνονται σχετικά με τις μακροπρόθεσμες συνέπειες της Καισαρικής τομής.

Η έρευνα έδειξε ότι για κάθε 100 φυσιολογικούς τοκετούς, 60 ενήλικες θα εμφανίσουν στη συνέχεια παχυσαρκία ή θα έχουν περιττά κιλά. Σε κάθε 100 που γεννιούνται με Καισαρική το αντίστοιχο νούμερο θα είναι 65.

Κατά μέοσν όρο, το να έχει γεννηθεί κάποιος με Καισαρική τομή, πρόσθετε μισή μονάδα στον Δείκτη Μάζας Σώματός του.

Ο ερευνητής, Dr Matthew Hyde, από το Imperial College London, δήλωσε ότι πρόκειται για αύξηση 5 στα 100, που αποτελεί σημαντική ανησυχία.

Υπάρχουν δυο θεωρίες σχετικά με το πώς ο φυσιολογικός τοκετός θα μπορούσε να προστατεύει έναντι της παχυσαρκίας.

• Το στρες του φυσιολογικού τοκετού μπορεί ενδεχομένως να αλλάξει τη δραστηριότητα των γονιδίων στο μωρό.
  • Ο φυσιολογικός τοκετός εκθέτει το μωρό σε βακτήρια που βρίσκονται στο έντερο, επομένως διαφορές στα βακτήρια θα μπορούσαν μελλοντικά να επηρεάσουν το βάρος.

Η έρευνα ωστόσο δεν μπορεί να αποδείξει ότι η Καισαρική τομή καθιστά πιο παχύσαρκους τους ανθρώπους, καθώς μπορεί να εμπλέκονται άλλοι παράγοντες.

‘Plos One’.

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;