Η σανίδα κοπής μπορεί να μολυνθεί με ανθεκτικά βακτήρια, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ελβετοί ερευνητές ανέλυσαν 154 σανίδες κοπής από το University Hospital στη Βασιλεία και 144 από σπίτια, αφού είχαν χρησιμοποιηθεί για την προετοιμασία πουλερικών, χοιρινού, μοσχαριού, αρνιού ή ψαριού.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ποσοστό 6,5% των σανίδων κοπής στο νοσοκομείο και το 3,5% των οικιακών σανίδων κοπής που χρησιμοποιήθηκαν για την προετοιμασία πουλερικών ήταν μολυσμένες με ανθεκτικά βακτήρια E. Coli. Καμία από τις σανίδες κοπής που χρησιμοποιήθηκαν για τα άλλα κρέατα και ψάρια δεν είχε μολυνθεί με ανθεκτικά βακτήρια.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης 20 ζευγάρια γάντια από εργαζόμενους σε κουζίνες νοσοκομείων μετά την προετοιμασία πουλερικών και ανακάλυψαν ότι ποσοστό 50% των γαντιών είχαν μολυνθεί με ανθεκτικό E. coli.

Ο ερευνητής Dr. Andreas Widmer, δήλωσε ότι η εξάπλωση ανθεκτικών βακτηρίων έχει συνδεθεί με το περιβάλλον των νοσοκομείων αλλά τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η μετάδοση του ανθεκτικού E. coli συμβαίνει σε νοσοκομεία και σπίτια.

Πρόσθεσε ότι τα ευρήματα τονίζουν τη σημασία της υγιεινής των χεριών, όχι μόνο μετά τη μεταχείριση ωμών πουλερικών αλλά και μετά την επαφή με σανίδες κοπής που χρησιμοποιούνται στην προετοιμασία πουλερικών.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ''Infection Control and Hospital Epidemiology.''