Νέα γενετική ανακάλυψη για τη νόσο του Crohn μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε διαφορετικούς τρόπους καταπολέμησης της συγκεκριμένης νόσου των εντέρων, αναφέρουν ερευνητές.

Οι επιστήμονες εντόπισαν χημικές αλλαγές στο DNA ασθενών με νόσο του Crohn, που επηρεάζουν τον τρόπο που δρουν τα γονίδια και δήλωσαν ότι οι αλλαγές μπορούν να εντοπιστούν σε δείγματα αίματος.

Εκτός από το ότι αυξάνουν την πιθανότητα απλού διαγνωστικού τεστ για τη νόσο Crohn, τα ευρήματα παρέχουν νέα στοιχεία σχετικά με τον τρόπο που αναπτύσσεται η νόσος και υποδεικνύουν πιθανούς γενετικούς στόχους για νέες αγωγές, δήλωσαν οι ερευνητές. Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Inflammatory Bowel Diseases’’. Προηγούμενες έρευνες ανακάλυψαν αρκετά γονίδια να συνδέονται με τη νόσο του Crohn αλλά δεν εμφανίζουν τη νόσο όλοι όσοι φέρουν τα γονίδια.

Tα ευρήματα της νέας έρευνας, που αφορούν παιδιά με νόσο του Crohn στη Σκοτία υποδεικνύουν ότι διαφορές σε περιβαλλοντικούς παράγοντες μεταξύ ανθρώπων- όπως διατροφή και βακτήρια στο έντερο- μπορούν να προκαλέσουν τη νόσο Crohn σε ορισμένους ανθρώπους με τα συγκεκριμένα γονίδια, δήλωσαν οι ερευνητές.

Ο Jack Satsangi, του πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, δήλωσε ότι η έρευνα δίνει τις ισχυρότερες μέχρι τώρα ενδείξεις ότι επιγενετικές αλλαγές εμπλέκονται στη νόσο του Crohn. Τα ευρήματα παρέχουν πιθανό μηχανισμό στον οποίο η διατροφή ή άλλοι περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορεί ενδεχομένως να μετατρέπουν γενετικό υλικό ώστε να προκαλεί τη νόσο του Crohn.

Ελπίζει τα ευρήματα να βοηθήσουν στον εντοπισμό ευκαιριών αγωγής για τη συγκεκριμένη πάθηση.

‘’Inflammatory Bowel Diseases’’.