Επιστήμονες δοκίμασαν νέο φάρμακο για ενήλικες με δύσκολα αντιμετωπίσιμο λέμφωμα Hodgkin και ανακάλυψαν ότι αν δοθεί αμέσως μετά μια μεταμόσχευση βλαστικών κυττάρων οδηγεί τους ασθενείς να επιζήσουν χωρίς εξέλιξη της νόσου για διπλάσιο χρόνο σε σχέση με όσους έλαβαν placebo.

Τα ευρήματα δοκιμής φάσης 3 του brentuximab vedotin (BV), του πρώτου νέου φαρμάκου για το λέμφωμα Hodgkin σε 30 χρόνια, μπορεί δυνητικά να αλλάξουν την πρακτική για τη συγκεκριμένη ομάδα ασθενών που έχει εξαντλήσει άλλες επιλογές αγωγής και για την οποία η πρόγνωση είναι φτωχή.

Ο ερευνητής, καθηγητής Craig Moskowitz, δήλωσε ότι κανένα διαθέσιμο φάρμακο έως σήμερα δεν είχε τέτοια σημαντικά αποτελέσματα σε ασθενείς με λέμφωμα Hodgkin δύσκολα αντιμετωπίσιμο, το οποίο είναι ο πιο συχνός καρκίνος αίματος σε νέους ενήλικες μεταξύ 15 και 35 ετών.

Στη δοκιμή AETHERA φάσης 3, ο Moskowitz στόχευσε να διαπιστώσει αν η έγκαιρη αγωγή με BV μετά από αυτόλογη μεταμόσχευση βλαστικών κυττάρων μπορούσε να προλάβει την εξέλιξη της νόσου.

Οι ερευνητές χώρισαν 329 ασθενείς με τη νόσο, ηλικίας 18 ετών και άνω, που αντιμετώπιζαν υψηλό κίνδυνο υποτροπής, σε εγχύσεις BV μια φορά κάθε 3 εβδομάδες ή σε placebo.

Σε διάστημα 2 ετών, ο καρκίνος δεν είχε εξελιχθεί καθόλου στο 65% των ασθενών που έλαβαν BV σε σύγκριση με το 45% της ομάδας που έλαβε placebo.

Το BV γενικά ήταν καλά ανεκτό. Οι πιο συνήθεις παρενέργειες ήταν η περιφερική νευροπάθεια και η λευκοπενία.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ''The Lancet.''

''The Lancet.''

Κ. Γουργουλιάνης: Αφρικανική σκόνη, δυνητικοί κίνδυνοι, τρόποι προφύλαξης
Οδηγίες των πνευμονολόγων για προστασία από την αφρικανική σκόνη
Εμφυτεύσιμες μπαταρίες μπορούν να λειτουργούν με το οξυγόνο του οργανισμού!