Σε νέα έρευνα, επιστήμονες ισχυρίζονται ότι φάρμακα για την επιληψία μπορεί ενδεχομένως να προσφέρουν θεραπεία στη νόσο Alzheimer.

Τα ευρήματα, του University of British Columbia, ενισχύουν τη θεωρία ότι η υπερδιέγερση του εγκεφάλου παίζει σημαντικό ρόλο στη νόσο και ότι τα αντισπασμωδικά φάρμακα αντιπροσωπεύουν υποσχόμενη αγωγή που αξίζει περαιτέρω έρευνα σε ανθρώπους.

Στην έρευνα, ο Dr. Haakon Nygaard, δοκίμασε την επίδραση του brivaracetam- αντισπασμωδικό φάρμακο σε κλινική ανάπτυξη για την επιληψία και στενά σχετιζόμενο με το levetiracetam. Καθώς είναι 10 φορές πιο ισχυρό από το levetiracetam, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε χαμηλότερες δόσεις.

Ο Nygaard ανακάλυψε ότι ανέστρεψε εντελώς την απώλεια μνήμης, σε πειράματα με τρωκτικά.

Αν και το φάρμακο φαίνεται αποτελεσματικό, οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι για το πώς δρα για να αναστρέφει την απώλεια μνήμης. Ο Nygaard, επίσης έδειξε ότι η νέα έρευνα δίνει προκαταρκτικά στοιχεία όσον αφορά την αντιμετώπιση ασθενών με νόσο Alzheimer.

Ο Nygaard, δήλωσε ότι τώρα υπάρχουν διάφορες ερευνητικές ομάδες που χρησιμοποιούν αντιεπιληπτικά φάρμακα με τον ίδιο στόχο και όλα δείχνουν προς θεραπευτική επίδραση σε πειραματόζωα και σε ασθενείς με τη νόσο. Και τα δυο φάρμακα πιθανόν θα δοκιμαστούν σε μεγαλύτερες κλινικές δοκιμές για τη νόσο Alzheimer τα επόμενα 5-10 χρόνια.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό ‘’Alzheimer's Research and Therapy.’’