Ένα γονίδιο επηρεάζει το αν ο θηλασμός θα βελτιώσει την εξυπνάδα ενός παιδιού, ανακοίνωσαν βρετανοί ερευνητές.

Παιδιά με μια εκδοχή του γονιδίου FADS2, σε τεστ εξυπνάδας είχαν μεγαλύτερο συνολικό σκορ αν είχαν θηλάσει. Ωστόσο η έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Proceedings of the Νational Academy of Sciences’ αναφέρει ότι ο θηλασμός δεν είχε κανένα αποτέλεσμα στο IQ των παιδιών με διαφορετική εκδοχή του γονιδίου.

Το συγκεκριμένο γονίδιο βοηθά στη διάσπαση των λιπαρών οξέων της διατροφής, που έχουν σχετιστεί με την ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές οι εφτά πόντοι διαφορά είναι ικανή να οδηγήσει το παιδί στο άνω τρίτο της τάξης του, όσον αφορά τις επιδόσεις. Ποσοστό 90% των ανθρώπων φέρουν την εκδοχή του γονίδιου που έχει συσχετιστεί με μεγαλύτερο αποτέλεσμα στο IQ παιδιών που είχαν θηλάσει.

Ερευνητές από το ινστιτούτο Ψυχιατρικής του Kings College, στο Λονδίνο, χρησιμοποίησαν στοιχεία δυο προηγούμενων ερευνών από 3.000 νεογνά στη Βρετανία και τη Νέα Ζηλανδία, τα οποία είχαν θηλάσει.

Το IQ μετρήθηκε σε διάφορα διαστήματα μεταξύ των ηλικιών 5 έως 13 ετών. Προηγούμενες έρευνες που εξέταζαν τη σχέση θηλασμού και εξυπνάδας έδωσαν αντικρουόμενα αποτελέσματα.

Η καθηγήτρια Terrie Moffitt, ερευνήτρια της συγκεκριμένης μελέτης, δήλωσε ότι τα ευρήματα δίνουν νέα προοπτική στις αντικρουόμενες απόψεις, δείχνοντας έναν φυσιολογικό μηχανισμό που θα μπορούσε να εξηγεί τη διαφορά μεταξύ παιδιών που έχουν θηλάσει και παιδιών που δεν έχουν.

Η καθηγήτρια δηλώνει ότι οι αντιμαχόμενες απόψεις σχετικά με την εξυπνάδα αφορούν το δίλημμα ‘φύση ή ανατροφή’, τουλάχιστον για έναν αιώνα. Ωστόσο, έχει βρεθεί, συνεχίζει η καθηγήτρια, ότι στην πραγματικότητα η φύση ‘εργάζεται’ μέσω της ανατροφής για να δημιουργήσει καλύτερα αποτελέσματα στην υγεία.

Η Belinda Phipps δήλωσε ότι τα ευρήματα, για την πλειοψηφία των γονέων δείχνουν ότι η εξυπνάδα των παιδιών τους μπορεί να ωφεληθεί από τον θηλασμό.

Η διαιτολόγος Catherine Collins, θεωρεί πως η έρευνα υπογραμμίζει τη σχέση μεταξύ της διατροφής και των γενετικών παραγόντων. Στην έρευνα αυτή τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η φύση είναι πιο σημαντική από την ανατροφή. Ωστόσο, η έρευνα δεν συγκεκριμενοποίησε πόσον καιρό είχαν θηλάσει τα νεογνά και είναι πιθανόν ακόμα και για μικρό διάστημα ο θηλασμός να είναι ωφέλιμος για την εξυπνάδα.

Κρούσματα λιστερίωσης από τυρί στη Γαλλία - Πρόωροι τοκετοί σε εγκύους