Ερευνητές εντόπισαν βιοδείκτη σε ανθρώπους με προδιαβήτη, θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη της εμφάνισης του διαβήτη τύπου 2.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι άνθρωποι με προδιαβήτη που θεωρείται ότι έχουν αντίσταση στην ινσουλίνη έχουν αλλαγμένο μιτοχονδριακό DNA.

Ο Fabio Almeida, του Virginia Polytechnic Institute and State University, στη Βιρτζίνια, δήλωσε ότι η ανακάλυψη του βιοδείκτη σε παχύσαρκους προδιαβητικούς ανθρώπους εξελίσσει την κατανόησή μας για τον τρόπο ανάπτυξης του διαβήτη και παρέχει σημαντικές ενδείξεις για μελλοντική διάγνωση και παρέμβαση. Ερευνητές ανέλυσαν δείγματα αίματος που ελήφθησαν από 40 συμμετέχοντες οι οποίοι δεν είχαν διαβήτη ή καρδιαγγειακή νόσο αλλά είχαν προδιαβήτη και εμφάνιζαν σημάδια αντίστασης στην ινσουλίνη.

Τα δείγματα αποκάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν χαμηλότερες ποσότητες μιτοχονδριακού DNA, με υψηλότερη ποσότητα μεθυλίωσης σε σχέση με υγιείς ανθρώπους.

Ο Zhiyong Cheng, του Virginia Tech, δήλωσε ότι μιτοχονδριακές αλλαγές έχουν παρατηρηθεί προηγουμένως σε παχύσαρκους, αλλά είναι η πρώτη φορά που οι ερευνητές έκαναν τη μοριακή σχέση μεταξύ αντίστασης στην ινσουλίνη και μιτοχονδριακών αλλαγών DNA.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η σχέση θα μπορούσε να είναι σημαντική για την αντιμετώπιση ανθρώπων με προδιαβήτη ώστε να εμποδίσουν τον διαβήτη τύπου 2.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ‘’Clinical Epigenetics’’.

‘’Clinical Epigenetics’’.