Ο θηλασμός μπορεί ενδεχομένως να μειώσει τον κίνδυνο αυτισμού σε μωρά με γενετική προδιάθεση, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ερευνητές, με επικεφαλής την Kathleen Krol, του Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences στη Λειψία, εστίασαν στη σχέση μεταξύ θηλασμού, γονιδίων και της ικανότητας αντίληψης συναισθημάτων.

Η Krol μελέτησε 98 μωρά 7 μηνών. Τα μισά είχαν 2 αντίγραφα ‘’επικίνδυνης’’ ποικιλομορφίας του γονιδίου CD38.

Η αναγνώριση των συναισθημάτων άλλων ανθρώπων είναι σημαντική κοινωνική ικανότητα, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις πληροφορίες που αποκτά κάποιος από την περιοχή γύρω από τα μάτια του άλλου ανθρώπου.

Η μειωμένη προσοχή στα μάτια του άλλου συνδέεται με τον αυτισμό.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο ''Proceedings of the National Academy of Sciences'', έδειξε ότι μωρά που θήλασαν περισσότερο διάστημα περνούσαν περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας εικόνες ‘’χαρούμενων’’ ματιών και απέφευγαν να κοιτούν ‘’θυμωμένα’’ μάτια.

Ταιριάζοντας τα στοιχεία με το γενότυπο των παιδιών, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η επίδραση του θηλασμού στις οπτικές προτιμήσεις ήταν σημαντική μόνο στα μωρά που έφεραν την ‘’επικίνδυνη’’ γονιδιακή ποικιλομορφία.

Η έρευνα κατέληξε ότι ο θηλασμός συνδέεται με ενισχυμένη ευαισθησία στα συναισθήματα, στα μωρά, αλλά οι ερευνητές και άλλοι ειδικοί τόνισαν ότι δεν υπάρχουν ακόμα αποδείξεις ότι ο θηλασμός τελικά επηρεάζει τις πιθανότητες ενός παιδιού να εμφανίσει αυτισμό ή ότι μειώνει τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων της πάθησης.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος και επιστήμονες από το Singapore National University και το University of Virginia.

Proceedings of the National Academy of Sciences.