Η χορήγηση ανοσοθεραπείας απευθείας στις περιοχές που έπασχαν από μελάνωμα ήταν πιο αποτελεσματική στην καταπολέμηση της νόσου σε σχέση με την έγχυσή της στο κυκλοφορικό, σε πειράματα που έγιναν σε ποντικούς, ανέφεραν ερευνητές.

Ερευνητές του North Carolina State University και του University of North Carolina ανέπτυξαν επίθεμα με μικροβελόνες που, όπως δήλωσαν, μειώνει τις επιπτώσεις της ανοσοθεραπείας ενώ αυξάνει την ικανότητά της να βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να μάχεται έναντι του καρκίνου.

Το επίθεμα είναι μια σειρά από μικροβελόνες που έχουν κατασκευαστεί από υαλουρονικό οξύ οι οποίες περιέχουν αντισώματα (anti-PD-1) με ενσωματωμένα νανοσωματίδια και οξειδάση της γλυκόζης. Το αίμα εισβάλλει στις μικροβελόνες όταν τοποθετείται το επίθεμα. Η γλυκόζη στο αίμα ωθεί την οξειδάση της γλυκόζης να παράξει οξύ, που διασπά τα νανοσωματίδια απελευθερώνοντας το φάρμακο στον όγκο.

Ο Zhen Gu, δήλωσε ότι λόγω του τρόπου τοπικής και συνεχούς απελευθέρωσης που ρυθμίζεται από μικροβελόνες, οι ερευνητές μπόρεσαν να πετύχουν επιθυμητά θεραπευτική επίδραση με σχετικά χαμηλή δόση, που μειώνει τον κίνδυνο αυτοάνοσων διαταραχών.

Για την έρευνα, που δοκίμασε το επίθεμα και δημοσιεύεται στο περιοδικό Nano Letters, οι ερευνητές συνέκριναν το αποτέλεσμα στους ποντικούς με μελάνωμα που αντιμετωπίστηκαν θεραπευτικά είτε με το επίθεμα, είτε με την έγχυση αντισωμάτων στο κυκλοφορικό, είτε με την άμεση έγχυση στον όγκο.

Μετά από 40 ημέρες, ποσοστό 40% των ποντικών που αντιμετωπίστηκαν με το επίθεμα ήταν ζωντανοί ενώ κανένας από τους ποντικούς στις άλλες ομάδες δεν ήταν ζωντανός.

Όταν οι ερευνητές πρόσθεσαν δεύτερο φάρμακο (anti-CTLA-4) στο επίθεμα, ποσοστό 70% των ποντικών επέζησε και κανένας δεν είχε εντοπίσιμο μελάνωμα μετά από 40 ημέρες.

Nano Letters.