H κλιματική αλλαγή μπορεί ενδεχομένως να αυξήσει τα ποσοστά χρόνιας νεφρικής νόσου παγκοσμίως, καθώς οι αυξημένες θερμοκρασίες βλάπτουν τα νεφρά, αναφέρουν ερευνητές.

Ανέλυσαν παγκόσμια στοιχεία και ανακάλυψαν ότι η χρόνια νεφροπάθεια λόγω θερμικής καταπόνησης φαίνεται να αυξάνεται στην ύπαιθρο, σε ζεστές περιοχές.

Ο κίνδυνος χρόνιας νεφρικής νόσου λόγω θερμικής καταπόνησης έχει αυξηθεί λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας στον πλανήτη και των ακραίων κυμάτων ζέστης και είναι υψηλότερος για ορισμένες ομάδες ανθρώπων, όπως οι αγρότες.

Οι ερευνητές σημείωσαν επίσης ότι μειωμένες ποσότητες βροχοπτώσεων συμβάλλουν στην αυξανόμενη επιδημία νεφροπάθειας λόγω θερμικής καταπόνησης μειώνοντας τα αποθέματα νερού και την ποιότητα καθώς αυξάνει η θερμοκρασία.

Ο ερευνητής Dr. Richard Johnson, του University of Colorado School of Medicine, δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα μπόρεσε να συνδέσει τα αυξημένα ποσοστά χρόνιας νεφρικής νόσου σε διαφορετικές περιοχές με κάποιον μηχανισμό θερμικής καταπόνησης και αφυδάτωσης και με το κλίμα.

Οι ερευνητές θεωρούν πως κυβερνήσεις και επιστήμονες πρέπει να συνεργαστούν για να μάθουν περισσότερα σχετικά με τη συγκεκριμένη απειλή και να δράσουν ώστε να μειώσουν τον κίνδυνοι νεφρικής νόσου που συνδέεται με την κλιματική αλλαγή.

Τα ευρήματα θα δημοσιευτούν στο περιοδικό Clinical Journal of the American Society of Nephrology.

Clinical Journal of the American Society of Nephrology.