Επιστήμονες στη Βρετανία εντόπισαν γονίδιο το οποίο όταν μεταλλάσσεται μπορεί ενδεχομένως να παίξει ρόλο στην εμφάνιση προβλημάτων ακοής συνδεόμενων με τη γήρανση- κάτι που ελπίζουν ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες θεραπείες.

Η Dr. Lindsay Wilson, του Medical Research Council, δήλωσε ότι καθώς μεγαλώνουμε έχουμε αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης πολλών παθήσεων, όπως διαβήτη, καρδιαγγειακή νόσο, απώλεια ακοής και άνοια.

Τα γονίδιά μας μπορούν να επηρεάσουν το παραπάνω αλλά είναι δύσκολο να ξέρουμε ποια το κάνουν ή πώς, πρόσθεσε. Η νέα έρευνα αυξάνει την κατανόηση για τα γονίδια που συνδέονται με τη γήρανση και τη νόσο και μπορεί ενδεχομένως να οδηγήσει σε νέες αγωγές.

Ερευνητές προκάλεσαν τυχαίες μεταλλάξεις σε γονίδια ποντικών πριν αυτοί γεννηθούν, παρακολουθώντας τους καθώς μεγάλωναν και ερευνώντας γονίδια που εμπλέκονταν με οποιαδήποτε σχετιζόμενη με το γήρας πάθηση εμφανιζόταν.

Μεταξύ 27 μεταλλάξεων σχετικών με το γήρας που ερεύνησαν οι επιστήμονες, 2 συνδέθηκαν με ακουστικές παθήσεις λόγω γήρατος - Slc4a7 και Slc4a10. Και οι δυο επίσης συνδέονται με παθήσεις σχετικές με την όραση και μια από αυτές δεν αποτελούσε γνωστό παράγοντα κινδύνου έως τώρα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature communications.

Nature communications.