Επιστήμονες εντόπισαν γιατί κάτοικοι στο Μυλοπόταμο της Κρήτης ζουν πολλά χρόνια και υγιείς.

Ανακάλυψαν νέα γενετική ποικιλομορφία, συχνή στους κατοίκους του Μυλοποτάμου, η οποία φαίνεται πως προστατεύει την καρδιά τους, μειώνοντας τα επίπεδα των ‘’κακών’’ λιπιδίων και της ‘’κακής’’ χοληστερόλης.

Παρά την πλούσια σε ζωικά λίπη διατροφή, οι κάτοικοι του Μυλοπόταμου στην Κρήτη, που αγαπούν το τυρί τους, δεν εμφανίζουν καρδιαγγειακή νόσο.

Στα Ανώγεια οι κάτοικοι είναι γνωστό πως ζουν μέχρι μεγάλη ηλικία.

Προβλήματα καρδιάς, εμφράγματα και εγκεφαλικά επεισόδια είναι σπάνια, παρά τη διατροφή τους, που περιλαμβάνει άφθονο αρνί και τοπικό τυρί.

Οι κάτοικοι εμφανίζουν διαβήτη τύπου 2 στο ίδιο ποσοστό με το γενικό πληθυσμό της χώρας, αλλά δεν φαίνεται να έχουν τις συνήθεις συνέπειες, όπως η διαβητική νεφροπάθεια.

Αυτό θέλησαν να εξετάσουν ερευνητές του Wellcome Trust Sanger Institute.

Η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications, εντόπισε νέα γενετική ποικιλομορφα με καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες, η οποία συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα ‘’κακών’’ λιπιδίων και ‘’κακής’’ χοληστερόλης.

Η ποικιλομορφία φαίνεται μοναδική στο συγκεκριμένο πληθυσμό.

Από τους χιλιάδες ευρωπαίους με εξέταση γονιδιώματος μόνο ένας στην Ιταλία έχει τη συγκεκριμένη ποικιλομορφία.

Οι επιστήμονες δήλωσαν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ανακάλυψη για να εντοπίσουν ποιες γενετικές ποικιλομορφίες παίζουν ρόλο στην πρόκληση πολύπλοκων νόσων.

Έτσι μπορεί να φτάσουμε σε στοιχεία σχετικά με το γιατί ορισμένοι εμφανίζουν καρδιοπάθεια και άλλοι όχι.

Στη συγκεκριμένη έρευνα με τη  χρησιμοποίηση του συγκεκριμένου πληθυσμού, οι ερευνητές ανακάλυψαν γενετική ποικιλομορφία που δεν είχε εντοπιστεί πρωτύτερα και συνδέεται με την καρδιαγγειακή νόσο.

Nature Communications,