Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι ο καφές μπορεί ενδεχομένως να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη.

Ερευνητές του Aarhus University Hospital στη Δανία, ανακάλυψαν ότι μια ουσία του ροφήματος φαίνεται πως βελτιώνει την κυτταρική λειτουργία και την ευαισθησία στην ινσουλίνη σε ποντικούς στο εργαστήριο.

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων για τον διαβήτη.

Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι ουσία στον καφέ που λέγεται καφεστόλη αύξανε την έκκριση ινσουλίνης στα παγκρεατικά κύτταρα όταν εκτέθηκαν σε γλυκόζη.

Η καφεστόλη αύξανε επίσης τα επίπεδα πρόσληψης γλυκόζης σε μυϊκά κύτταρα το ίδιο αποτελεσματικά με τα κοινά συνταγογραφούμενα φάρμακα για τον διαβήτη.

Οι ερευνητές θέλησαν να διαπιστώσουν αν η καφεστόλη θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη ή στην καθυστέρηση της εμφάνισης διαβήτη 2 στους ποντικούς.

Χώρισαν σε 3 ομάδες ποντικούς με τάση να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2. Δυο από τις ομάδες έλαβαν διάφορες δόσεις καφεστόλης.

Μετά από 10 εβδομάδες, οι 2 ομάδες που έλαβαν καφεστόλη είχαν χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης και βελτιωμένη ικανότητα έκκρισης ινσουλίνης σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου που δεν έλαβε την ουσία.

Η καφεστόλη επίσης δεν οδήγησε σε υπογλυκαιμία, πιθανή παρενέργεια ορισμένων αντιδιαβητικών φαρμάκων

Οι ερευνητές κατέληξαν ότι η καθημερινή κατανάλωση καφεστόλης μπορεί να καθυστερήσει την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2 σε αυτούς τους ποντικούς και ότι είναι καλός υποψήφιος για την ανάπτυξη φαρμάκων για τον διαβήτη.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Natural Products.

Journal of Natural Products.