Επιστήμονες ανακάλυψαν ουσία στο ελαιόλαδο που ενδεχομένως μπορεί να εμποδίσει τον διαβήτη, βοηθώντας τον οργανισμό να εκκρίνει περισσότερη ινσουλίνη και ανοίγοντας το δρόμο για στρατηγικές χαμηλού κόστους για την καταπολέμηση της νόσου.

Ερευνητές του Virginia Polytechnic Institute και του State University (Virginia Tech) στις ΗΠΑ, ανακάλυψαν ότι η ουσία ελευρωπαΐνη που βρίσκεται στην ελιά βοηθά τον οργανισμό να εκκρίνει περισσότερη ινσουλίνη.

Η ίδια ουσία επίσης αποτοξινώνει άλλο μόριο σηματοδότησης, την αμυλίνη, που παίζει βλαπτικό ρόλο στον διαβήτη τύπου 2. Με αυτούς τους 2 τρόπους, η ελευρωπαΐνη βοηθά στην πρόληψη εμφάνισης της νόσου, δήλωσαν ερευνητές.

Ο Bin Xu, δήλωσε ότι η έρευνα παρέχει νέα στοιχεία για την ερώτηση σχετικά με το γιατί η ελιά μπορεί να έχει αντιδιαβητικές ιδιότητες.

Η ανακάλυψη θα μπορούσε να βοηθήσει στη βελτίωση της κατανόησης της επιστημονικής βάσης των οφελών που έχουν στην υγεία τα προϊόντα ελιάς και στην ανάπτυξη νέων διατροφικών στρατηγικών για την καταπολέμηση της νόσου.

Virginia Tech.