Ερευνητές εντόπισαν γονιδιακή ποικιλομορφία που συνδέεται με ψυχικές διαταραχές και καθοδηγεί αλλαγές στο εγκεφαλικό δίκτυο αυξάνοντας τον κίνδυνο ενός ανθρώπου να εμφανίσει διπολική διαταραχή και σχιζοφρένεια.

Τα ευρήματα της έρευνας με επικεφαλής τον Stephane Jamain του French National Institute of Health and Medical Research (INSERM), έδειξαν ότι η γονιδιακή ποικιλομορφία SNAP25 συνδέεται με τις δυο διαταραχές.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αυτή η γονιδιακή ποικιλομορφία αλλάζει την έκφραση της πρωτεΐνης SNAP25 στον εγκέφαλο, που ενδεχομένως μπορεί να επηρεάσει την επεξεργασία πληροφοριών μεταξύ περιοχών του εγκεφάλου που εμπλέκονται στη ρύθμιση των συναισθημάτων.

Η ποικιλομορφία φάνηκε να συνδέεται με μεγαλύτερο όγκο αμυγδαλής και αλλαγμένη προμετωπιαία- μεταιχμιακή συνδεσιμότητα.

Οι ερευνητές αναπαρήγαγαν τα ευρήματα σε ανεξάρτητα δείγματα ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα λανθασμένων θετικών και αυξάνοντας την εμπιστοσύνη στα αποτελέσματά τους.

Τα αποτελέσματά τους επιβεβαίωσαν κοινό γενετικό ‘’συστατικό’’ αυτών των διαταραχών.

Η έρευνα επιβεβαιώνει κοινό γενετικό ‘’συστατικό’’ των δυο διαταραχών και δείχνει προς δυνητικά νέα κατάσταση που μπορεί ενδεχομένως να προκύψει σε ασθενείς με ποικίλες διαγνώσεις στις οποίες εμπλέκεται το συγκεκριμένο γονίδιο όπως διαταραχή έλλειψης συγκέντρωσης/ υπερκινητικότητα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of Neuroscience.

Journal of Neuroscience.

1.026 πάσχοντες από αιμορροφιλία στην Ελλάδα - Εκστρατεία ευαισθητοποίησης #WearYourEverydayGenes
Νέα εξέταση ούρων θα μπορούσε να βοηθά άντρες να αποφύγουν τη βιοψία στον καρκίνο προστάτη
Γιατί είναι ξηρά τα χέρια μου;