Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανέπτυξαν πειραματικό εμβόλιο για τον ιό Ζίκα, που φάνηκε ασφαλές στην πρόληψη λοιμώξεων.

Πραγματοποιήθηκαν δυο πειραματικές δοκιμές και το εμβόλιο φάνηκε υποσχόμενο στην πρόληψη λοίμωξης από τον θανατηφόρο ιό.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι προκάλεσε αντίδραση του ανοσοποιητικού σε υγιείς ενήλικες.

Το πειραματικό εμβόλιο ερευνητών του National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), περιλαμβάνει πλασμίδιο.

Οι επιστήμονες ενέχυσαν γονίδια στο πλασμίδιο που κωδικοποιούν 2 πρωτεΐνες οι οποίες βρίσκονται στην επιφάνεια του ιού Ζίκα.

Ανακάλυψαν ότι όταν το εμβόλιο εγχύθηκε σε μυς ο οργανισμός παρήγαγε πρωτεΐνες που συγκεντρώνονται σε σωματίδια που μιμούνται τον ιό Ζίκα και προκαλούν τον οργανισμό για αντίδραση του ανοσοποιητικού.

Για κλινική δοκιμή, οι ερευνητές ανέπτυξαν 2 διαφορετικά πλασμίδια, τα VRC5288 και VRC5283, τα οποία εξετάστηκαν σε 2 χωριστές δοκιμές.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν δείγματα αίματος που ελήφθησαν από συμμετέχοντες 4 εβδομάδες μετά τους τελικούς εμβολιασμούς. Ανακάλυψαν ότι 60% έως 89% των συμμετεχόντων είχε ουδετεροποιημένα αντισώματα στο VRC5288, ενώ 77% έως 100% εμφάνισαν ουδετεροποιημένα αντισώματα στο VRC5283.