Σε συνεργασία με άλλους ερευνητές, επιστήμονες του University of Bergen, ανακάλυψαν ότι κύτταρα στο πάγκρεας που παράγουν γλυκαγόνη μπορούν να αλλάξουν ταυτότητα και να προσαρμοστούν ώστε να κάνουν τη δουλειά των γειτονικών κυττάρων ινσουλίνης που απουσιάζουν ή έχουν υποστεί βλάβη.

Η Luiza Ghila του University of Bergen, δήλωσε ότι πιθανόν αντιμετωπίζουμε την αρχή μιας εντελώς νέας μορφής αγωγής για τον διαβήτη, όπου ο οργανισμός θα μπορεί να παράγει ινσουλίνη με μικρή αρχική βοήθεια.

Τα κύτταρα μπορούν να αλλάξουν ταυτότητα

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μόνο το 2% των γειτονικών κυττάρων στο πάγκρεας θα μπορούσε να αλλάξει ταυτότητα. Ωστόσο είναι αισιόδοξοι για πιθανές νέες αγωγές.

Για πρώτη φορά, οι ερευνητές περιέγραψαν το μηχανισμό πίσω από τη διαδικασία της κυτταρικής ταυτότητας. Φάνηκε πως δεν είναι παθητική διαδικασία άλλα το αποτέλεσμα σημάτων από περιβάλλοντα κύτταρα.

Στην έρευνα μπόρεσαν να αυξήσουν τον αριθμό των κυττάρων που παράγουν ινσουλίνη στο 5%, χρησιμοποιώντας φάρμακο που επηρεάζει τη διαδικασίας σηματοδότησης μεταξύ κυττάρων.

Μέχρι τώρα, τα αποτελέσματα φάνηκαν σε ζώα.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι αν αποκτήσουμε περισσότερη γνώση για τους μηχανισμούς πίσω από αυτή την προσαρμοστικότητα των κυττάρων θα μπορούσαμε πιθανόν να ελέγξουμε τη διαδικασία και να αλλάξουν περισσότερες ταυτότητες κυττάρων ώστε να μπορεί να παραχθεί περισσότερη ινσουλίνη.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι νέες ανακαλύψεις δεν είναι μόνο καλά νέα για την αγωγή κατά του διαβήτη.

Σημειώνουν ότι η ικανότητα των κυττάρων να αλλάζουν ταυτότητα και λειτουργία μπορεί ενδεχομένως να είναι αποφασιστική ανακάλυψη στην αντιμετώπιση άλλων νόσων που προκαλούνται από τον κυτταρικό θάνατο, όπως η νόσος Alzheimer και η κυτταρική βλάβη λόγω καρδιακής προσβολής.

Πάγκρεας

• Υπάρχουν 3 είδη κυττάρων στο πάγκρεας-τα άλφα βήτα και δέλτα. Παράγουν διαφορετικά είδη ορμονών για τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα
  • Τα κύτταρα φτιάχνουν ομάδες. Τα α-κύτταρα παράγουν γλυκαγόνη που αυξάνει το σάκχαρο. Τα β-κύτταρα παράγουν ινσουλίνη που μειώνει τα επίπεδα γλυκαγόνης και τα δ-κύτταρα σωματοστατίνη που ρυθμίζουν τα άλφα και βήτα.
  • Άνθρωποι με διαβήτη έχουν βλάβη στη λειτουργία κυττάρων βήτα και σταθερά υψηλά επίπεδα σακχάρου.

Υπογραφή συμβάσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση 8 Κέντρων Υγείας στην 7η Υ.ΠΕ. Κρήτης