Ερευνητές άρχισαν να ξεδιπλώνουν τους γενετικούς παράγοντες που μπορεί ενδεχομένως να προδιαθέτουν ορισμένους ανθρώπους με διαβήτη να εμφανίσουν νεφρική νόσο, άσχετα από το βαθμό ελέγχου του σακχάρου.

Πολλοί άνθρωποι με διαβήτη τύπου 1 εμφανίζουν νεφρική νόσο παρά τον επαρκή έλεγχο του σακχάρου, ενώ άλλοι διατηρούν φυσιολογική νεφρική λειτουργία πάρα τα μακροχρόνια υψηλά επίπεδα σακχάρου.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η διαβητική νεφροπάθεια  έχει κληρονομικό συστατικό αλλά λίγα είναι γνωστά για τα εμπλεκόμενα γονίδια.

Για να εντοπίσει γονιδιακές ποικιλομορφίες που προδιαθέτουν ανθρώπους σε διαβητική νεφροπάθεια, ο Jose C. Florez και η ομάδα του ολοκλήρωσαν αναλύσεις  συσχέτισης  γονιδιώματος  σε 19.406  ανθρώπους με διαβήτη 1, με ή χωρίς νεφρική νόσο.

Οι ερευνητές εντόπισαν 16 νέες γονιδιακές περιοχές που συνδέονται με τη διαβητική νεφρική νόσο και έδωσαν υποστηρικτικά βιολογικά στοιχεία σχετικά με αυτή τη σχέση για ορισμένες από αυτές . Για παράδειγμα, ανακάλυψαν ποικιλομορφία στο COL4A3, γονίδιο που κωδικοποιεί  πρωτεΐνη κολλαγόνου η οποία είναι σημαντική για την υγεία των νεφρών.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό JASN.

JASN.