Ο κίνδυνος να εκδηλώσει κάποιος μεταβολικό σύνδρομο, ενδεχομένως μπορεί να βρίσκεται στα γονίδιά του. Το μεταβολικό σύνδρομο-ομάδα παραγόντων που σχετίζονται με την καρδιοπάθεια και τον διαβήτη- αυξάνει αν κάποιος έχει πέντε συνήθεις ποικιλίες γονιδίων, σύμφωνα με ερευνητές.

Ωστόσο, μια επιπλέον ποικιλία μπορεί να τους προστατεύσει από την πάθηση.

Άνθρωποι με μεταβολικό σύνδρομο διατρέχουν τετραπλάσιο κίνδυνο καρδιοπάθειας και επταπλάσιο για διαβήτη σε σχέση με αυτούς που δεν εμφανίζουν μεταβολικό σύνδρομο.

Το μεταβολικό σύνδρομο συνήθως παρατηρείται σε ανθρώπους που έχουν τρία από τα ακόλουθα συμπτώματα. Κοιλιακή παχυσαρκία, υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων, χαμηλά επίπεδα ‘καλής’ χοληστερόλης HDL, αυξημένη αρτηριακή πίεση και αυξημένα επίπεδα γλυκόζης αίματος.

Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό 'Human Molecular Genetics', ερευνητές του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον στο Σαιν Λούις ανακάλυψαν τις ποικιλομορφίες στο γονίδιο CD36 που εντοπίζονται σε περιοχή του χρωμοσώματος 7, το οποίο είχε και προηγουμένως συσχετιστεί με το μεταβολικό σύνδρομο σε άλλες έρευνες.

Η σχέση είναι σημαντική, γιατί καθώς ο πληθυσμός των παχύσαρκων ενηλίκων συνεχίζει να αυξάνεται ,γίνεται ευάλωτος σε προβλήματα όπως η καρδιοπάθεια και ο διαβήτης.

Η καλύτερη κατανόηση της σχέσης μεταξύ παχυσαρκίας, του γονιδίου CD36 και του κινδύνου για τη νόσο μπορεί να οδηγήσει σε πιο έγκαιρο εντοπισμό και παρέμβαση σε ανθρώπους ευάλωτους στο μεταβολικό σύνδρομο, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα.

Η έρευνα στο DNA έγινε σε 2.000 Αφροαμερικανούς, γιατί οι ποικιλομορφίες σε αυτό το γονίδιο είναι πιο κοινές σε αυτούς. Ωστόσο, οι ερευνητές περιμένουν ότι η ανακάλυψή τους θα ισχύει και σε άλλους πληθυσμούς.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι πολλές ποικιλομορφίες επηρέαζαν τα επίπεδα της χοληστερόλης HDL στο αίμα. Εξετάζουν πώς λειτουργεί η σχέση μεταξύ των CD36 και HDL χοληστερόλης για να εντοπίσουν αν το μόριο HDL αλλάζει από τα προϊόντα των ποικιλομορφιών.

'Human Molecular Genetics'