Πιθανό εμβόλιο για την COVID-19 φαίνεται ασφαλές και ότι μπορεί να οδηγήσει σε ανοσολογική απόκριση κατά του κορωνοϊού, αναφέρει έρευνα που δημοσιεύτηκε στις 22 Μαΐου στο The Lancet.

Τα ευρήματα είναι προκαταρκτικά και βασίζονται σε παρατηρήσεις κατά τις 28 ημέρες μετά τη χορήγηση του εμβολίου. Τα τελικά αποτελέσματα θα αξιολογηθούν σε 6 μήνες.

Ο Wei Chen, του Beijing Institute of Biotechnology της Κίνας, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα αντιπροσωπεύουν σημαντική εξέλιξη. Ωστόσο θα πρέπει να μεταφραστούν με προσοχή.

Περισσότερα από 100 υποψήφια εμβόλια βρίσκονται σε ανάπτυξη. Το Ad5-nCoV, χρησιμοποιεί εξασθενημένο αδενοϊό που μολύνει τα κύτταρα αλλά δεν μπορεί να προκαλέσει νόσο, για να δώσει γενετικό υλικό που κωδικοποιεί την πρωτεΐνη -ακίδα του SARS-CoV-2 στα κύτταρα.

Στη συνέχεια παράγουν την πρωτεΐνη ακίδα και το ανοσοποιητικό μπορεί να δημιουργήσει αντισώματα για την καταπολέμηση του κορωνοιού.

Ο Chen αξιολόγησε την ασφάλεια και την ικανότητα του εμβολίου να προκαλεί απόκριση του ανοσοποιητικού, χρησιμοποιώντας 3 δόσεις σε 108 υγιείς ενηλίκους μεταξύ 18 και 60 ετών.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το υποψήφιο εμβόλιο Ad5 ήταν καλά ανεκτό σε όλες τις δόσεις, χωρίς σοβαρές παρενέργειες 28 ημέρες μετά τον εμβολιασμό.

Εντός 2 εβδομάδων από τη χορήγηση, σημείωσαν οι ερευνητές, όλα τα επίπεδα δόσεων του εμβολίου προκάλεσαν κάποιου βαθμού ανοσολογική απόκριση με τη μορφή δεσμευτικών αντισωμάτων- 44% στην ομάδα χαμηλής δόσης 50% στην ομάδα μέτριας και 61% στην ομάδα υψηλής.

Επιπλεον ορισμένοι είχαν εξουδετερωτικά αντισώματα έναντι του SARS-CoV-2: 28% στην ομάδα χαμηλής δόσης, 31% στην ομάδα μέσης και 42% στην ομάδα υψηλής δόσης.

Μετά από 28 ημέρες περισσότερο από το 95% των συμμετεχόντων  είχε τετραπλάσια αύξηση στα δεσμευτικά αντισώματα και το 50 έως 75% στα εξουδετερωτικά αντισώματα.

Το Ad5-nCoV επίσης ενεργοποίησε γρήγορη αντίδραση κυττάρων -Τ στην πλειοψηφία των εθελοντών, που ήταν μεγαλύτερη σε αυτούς που έλαβαν υψηλότερη και μέτρια δόση.

Θα πρέπει να περάσει από κλινικές δοκιμές φάσης ΙΙ και ΙΙΙ σε ανθρώπους με παρόμοια θετικά αποτελέσματα πριν γίνει διαθέσιμο για ευρεία χρήση.

Στη  Wuhan ξεκίνησε τυχαιοποιημένη, διπλά τυφλή, ελεγχόμενη με placebo δοκιμή φάσης ΙΙ και εγγράφησαν ήδη  500 υγιείς ενήλικες.

The Lancet.