Ορμόνες του στρες και τα ουδετερόφιλα μπορεί ενδεχομένως να ξυπνήσουν καρκινικά κύτταρα που βρίσκονται εν υπνώσει και να προκαλέσουν εκ νέου ανάπτυξη των όγκων ακόμη και μετά την αγωγή, αναφέρει νέα έρευνα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Science Translational Medicine.

Τα ευρήματα μπορεί ενδεχομένως να εξηγήσουν γιατί ο καρκίνος μπορεί να επιστρέψει καιρό μετά από τη φαινομενική του ίαση με χημειοθεραπεία ή εγχείρηση, δήλωσαν ερευνητές.

Επίσης, η στόχευση ορμονών του στρες με βήτα-αποκλειστές, δυνητικά θα μπορούσε  να συμβάλλει στην πρόληψη της επανεμφάνισης των όγκων, δήλωσαν ερευνητές.

Ο ερευνητής Dr. Dmitry Gabrilovich, δήλωσε ότι η επανεμφάνιση όγκων μπορεί ενδεχομένως να διευκολύνεται από το στρες. Πρόσθεσε, ότι δεδομένου ότι το άγχος που συνδέεται με τον καρκίνο είναι σύνηθες, τα πιο αποτελεσματικά βήματα είναι η μείωση του άγχους.

Ορμόνες του στρες, όπως η κορτιζόλη που απελευθερώνεται στο αίμα όταν υπάρχει στρες έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο προβλημάτων υγείας.

Ωστόσο, ο ακριβής ρόλος στον καρκίνο παραμένει άγνωστος.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν πειράματα σε ποντικούς και 80 ανθρώπους με καρκίνο πνεύμονα.

Αφού εξέθεσαν τους ποντικούς σε στρεσογόνες καταστάσεις, τα επίπεδα ορμονών του στρες αυξήθηκαν οδηγώντας τα ουδετερόφιλα να απελευθερώσουν πρωτεΐνες και λιπαρά μόρια που με τη σειρά τους οδήγησαν τα κύτταρα του όγκου στο να ξυπνήσουν και πάλι.

Ωστόσο, κύτταρα όγκου παρέμειναν εν υπνώσει σε ποντικούς με στρες που έλαβαν ένα πειραματικό βητα-αποκλειστή.

Επιπλέον, σε δείγματα αίματος 80 ασθενών που υποβλήθηκαν σε εγχείρηση για την αφαίρεση του όγκου, όσοι είχαν υψηλότερες συγκεντρώσεις πρωτεϊνών ήταν πιο πιθανό να έχουν επανεμφάνιση του όγκου 33 μήνες μετά την εγχείρηση.

Science Translational Medicine.