Tα σταφύλια μπορεί ενδεχομένως να συμβάλλουν στην προστασία από τη βλάβη στο δέρμα που προκαλεί η υπεριώδης ακτινοβολία σε υγιείς ενήλικες, αναφέρει νέα έρευνα του University of Alabama.

Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Academy of Dermatology, αύξηση 74.8%  στη φυσική προστασία του δέρματος φάνηκε, όταν 19 υγιείς άνθρωποι κατανάλωσαν σκόνη παγωμένων-αποξηραμένων σταφυλιών για 14 ημέρες.

Η έρευνα ανακάλυψε ότι ομάδα φυσικών ουσιών –πολυφαινολών που περιέχουν τα σταφύλια και άλλα φρούτα και λαχανικά -μπορεί να μειώσει την οξεία βλάβη από ακτινοβολία UV σε υγιείς ενήλικες.

Αυτό φάνηκε προηγουμένως σε ποντικούς. Επιπλέον, μπορεί να μειώσει πρωτεΐνες στον οργανισμό που προάγουν  τη φλεγμονή.

Πρόκειται για την πρώτη έρευνα που δείχνει ότι η κατανάλωση σταφυλιών έχει φωτοπροστατευτική επίδραση στην αντίδραση του ανθρώπου ως προς το έγκαυμα.

Ο Allen Oak, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η κατανάλωση σταφυλιών έχει συστημική ωφέλιμη επίδραση σε υγιείς ενηλίκους. Στα οφέλη περιλαμβάνονται η καταστολή της φλεγμονής και η επιδιόρθωση της βλάβης του  DNA.

Εκτός από την κατανάλωση της σκόνης, η έρευνα έδειξε επίσης ότι η τοπική εφαρμογή, εκχυλίσματος από κουκούτσια σταφυλιού μπορεί να μειώσει τη δημιουργία κυττάρων εγκαύματος.

Επιπλέον, προκαταρκτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι τα σταφύλια μπορεί ενδεχομένως να βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου στο δέρμα, αν και χρειάζονται περισσότερες έρευνες.

O ερευνητής σημείωσε ότι η κατανάλωση σταφυλιών μπορεί να δράσει ως ‘’φαγώσιμο αντηλιακό’’. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σταφύλια θα πρέπει να χρησιμοποιούνται αντί για αντηλιακό. αλλά μπορεί ενδεχομένως να προσφέρουν επιπλέον προστασία.

Μ. Κουκουράκης: Έρχονται ριζικές αλλαγές στην αντιμετώπιση του καρκίνου