Ορισμένοι γενετικοί παράγοντες σε ανθρώπους με σύνδρομο Down μπορεί ενδεχομένως να αυξάνουν τους σχετικούς με την COVID-19 κινδύνους.

Προηγούμενες έρευνες ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με σύνδρομο Down έχουν 10 φορές περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από COVID-19, και ειδικοί έχουν δηλώσει ότι θα μπορούσαν να είναι μεταξύ όσων έχουν προτεραιότητα στον εμβολιασμό.

Στη νέα έρευνα, Ισπανοί επιστήμονες εξέτασαν γενετικές διαφορές σε ανθρώπους με σύνδρομο Down, που θα μπορούσαν να επηρεάζουν τον κίνδυνο λοίμωξης και σοβαρής νόσησης από COVID-19.

Ενώ κάθε κύτταρο εκφράζει μέρος μόνο των γονιδίων του, ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με σύνδρομο Down έχουν κατά  60% υψηλότερη έκφραση του γονιδίου TMPRSS2. Ενεργοποιεί ένα ένζυμο που παίζει σημαντικό ρόλο στο να βοηθά τον SARS-CoV-2 να εισβάλλει στα κύτταρα.

Tο γονίδιο εντοπίζεται στο χρωμόσωμα 21.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι άνθρωποι με σύνδρομο  Down έχουν υψηλότερη έκφραση του γονιδίου CXCL10, το οποίο μπορεί να προκαλέσει σειρά γεγονότων που οδηγούν σε φλεγμονή εκτός ελέγχου.

Αυτό οδηγεί το ανοσοποιητικό σύστημα να επιτίθεται στα κύτταρα των πνευμόνων (καταιγίδα κυτοκινών).

Η υψηλότερη έκφραση του CXCL10 μπορεί ενδεχομένως να καθιστά πιο ευάλωτους ανθρώπους με το σύνδρομο σε επιπλοκές-όπως πνευμονική ίνωση.

Oι ερευνητές παρατήρησαν επίσης ότι άνθρωποι με σύνδρομο Down μπορεί ενδεχομένως να είναι ευάλωτοι σε βακτηριακές λοιμώξεις μετά την λοίμωξη με COVID-19.

Άλλο εύρημα ήταν, ότι άνθρωποι με το σύνδρομο έχουν σημάδια υπερδραστήριας απόκρισης ιντερφερόνης-σημαντική άμυνα που εμποδίζει την αναπαραγωγή του ιού στα κύτταρα.

Δυο από τα γονίδια που συνδέονται με την απόκριση ιντερφερόνης βρίσκονται στο χρωμόσωμα 21.

Η ερευνήτρια Mara Dierssen, του  Center for Genomic Regulation in Barcelona, δήλωσε ότι η ερευνητική ομάδα θεωρεί πως άνθρωποι με σύνδρομο Down, άνω των 40 ετών ή που έχουν σημαντικές συννοσηρότητες είναι πολύ ευάλωτοι και στο στάδιο της λοίμωξης και όσον αφορά την πρόγνωση όταν αρχίσει η καταιγίδα κυτοκινών.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Scientific Reports.

Scientific Reports.