Ερευνητές ανακοίνωσαν ότι απέκτησαν νέες γνώσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζεται ο ερυθηματώδης λύκος σε ποντίκια, εύρημα που μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει σε μελλοντικές θεραπείες της αυτοάνοσης νόσου.

Ο ερυθηματώδης λύκος είναι μια πάθηση στην οποία οι άμυνες του οργανισμού στρέφονται προς τα μέσα και μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα παρόμοια με αυτά της αρθρίτιδας και των ρευματικών νόσων.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η ικανότητα του ανοσοποιητικού να απαλλάσσεται από τα νεκρά κύτταρα. Όπως συμβαίνει στα ποντίκια, στους ανθρώπους αν δεν απαλλαγεί ο οργανισμός από τα κύτταρα που πεθαίνουν ακολουθεί η προδιάθεση για ερυθηματώδη λύκο.

Όπως σημειώνει ο ερευνητής Mukundan, του Πανεπιστημίου Stanford, αν εστιάσουμε σε ασθενείς με λύκο, βλέπουμε ότι δεν έχουν την ικανότητα να απαλλάσσονται από αυτά τα νεκρά κύτταρα.

Οι ερευνητές ανακοίνωσαν ότι κατανόησαν πώς τα κύτταρα του ανοσοποιητικού εντοπίζουν ποια άλλα κύτταρα πεθαίνουν, έτσι ώστε να απαλλαχτούν. Εξέτασαν κύτταρα ανθρώπων και ποντικών εκτός σώματος και ποντικών που είχαν τροποποιηθεί.

Oι ερευνητές υποπτεύονταν ότι ένα μόριο, γνωστό ως PPAR-δέλτα ήταν σημαντικό στη διαδικασία. Σύμφωνα με τον Dr. Ajay Chawla, ήθελαν να γνωρίζουν αν η κατάργηση του μορίου από τα μακροφάγα του ποντικού αρκούσε για να προκαλέσει αυτοάνοση νόσο -και όπως φάνηκε, αρκούσε.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι τα υπάρχοντα φάρμακα ενεργοποιούν το συγκεκριμένο μόριο. Ενδεχομένως τα φάρμακα θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τον ερυθηματώδη λύκο, δήλωσαν.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘NatureMedicine.’