Ημερίδα επιμόρφωσης στο ψηφιακό μάρκετινγκ και την επικοινωνία, ειδικά για στελέχη φαρμακευτικών επιχειρήσεων πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, από την εταιρεία GET2WORK, με την υποστήριξη του ΣΦΕΕ και της ΕΕΦΑΜ.

Εξειδικευμένα στελέχη στo ψηφιακό μάρκετινγκ από τον χώρο των φαρμακευτικών επιχειρήσεων, των υπηρεσιών υψηλής τεχνολογίας, της επικοινωνίας και νομικών υπηρεσιών, ανέδειξαν τρόπους και τακτικές, χρήσιμες για την εποχή μας, όπου όλα εξελίσσονται ραγδαία και το επιχειρηματικό περιβάλλον γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικό.

Στη διάρκεια της ημερίδας, τονίσθηκε ότι ο χώρος της υγείας παρουσιάζει τεράστιες μεταβολές. Έτσι, η λήψη αποφάσεων προσδιορίζεται από την ανάγκη για αλληλεπίδραση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, αλλά και από περισσότερη πληροφόρηση με στοιχεία ποιοτικά και ποσοτικά μετρήσιμα, κάτι που μπορεί να προσφέρει μόνο η ψηφιακή αλληλεπίδραση.

Η σωστή ενημέρωση και οι κατάλληλες συνέργειες προσφέρουν ανταποδοτικό όφελος για το στέλεχος μιας επιχείρησης.

Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για το πώς θα μπορούν να υλοποιήσουν και να μετρήσουν στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ και επικοινωνίας, να ανακαλύψουν ψηφιακούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το κοινό τους και συζήτησαν με ειδικούς τα αντικείμενα του ενδιαφέροντος τους όπως Customer Engagement, Community Building, Digital Communication, Compliance, Multichannel Mastering, Content Marketing, ROI on digital κλπ.

Στην ομιλία του, ο κ. Τάκης Μέγγος, New Channels & Commercial Excellence της GSK αναφέρθηκε σε ζητήματα στρατηγικής και τακτικής για την ηλεκτρονική ανάπτυξη στις φαρμακευτικές, σημειώνοντας πως ήδη οι γιατροί χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο τις ηλεκτρονικές εφαρμογές στο κινητό τους, καθώς και το internet για την ενημέρωσή τους, το διαδίκτυο για την παρακολούθηση συνεδρίων, ενώ την ίδια στιγμή, νέα φάρμακα ανακαλύπτονται ολοένα και δυσκολότερα, ενώ ο πληθυσμός γερνάει. Με τα δεδομένα αυτά πρότεινε, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη πελατοκεντρικής στρατηγικής με αξιολογήσεις, για τη σωστή επιλογή των μέσων που είναι διαθέσιμα, όμως άμεσα, γιατί ήδη οι αλλαγές έχουν οδηγήσει τους πελάτες στο διαδίκτυο.

Ο κ. Βασίλης Δασκαλόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Asset Ogilvy PR, σημείωσε πως οι παραδοσιακές προσεγγίσεις, τείνουν να εκλείψουν από την ταχύτητα και την εκτενή παρουσία των social media και των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Ταυτόχρονα, οι κοινωνικοί εταίροι αποκτούν ισχυρότερη φωνή, οργανώνονται σε ισχυρότερες δομές και μεταδίδουν πληροφορίες, αυξάνοντας την επιρροή τους. Το αποτέλεσμα είναι μια μειοψηφία «με φωνή» να αποκτήσει κυρίαρχη θέση έναντι μιας «σιωπηρής» πλειοψηφίας. Όμως χρειάζεται ισχυρός λόγος ώστε να αναδειχθεί μέσα στον ορυμαγδό των πληροφοριών που αναδεικνύονται καθημερινά.

Στο content management αναφέρθηκε ο Αναστάσιος Μπίτσικας, Senior Advertising Executive του ΔΟΛ, τονίζοντας ότι παρέχει αξιόλογες πληροφορίες στους υποψήφιους πελάτες και βοηθά στη διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό, εκπαιδεύει τους πελάτες με αμεσότητα και ειλικρίνεια, ενισχύει την εμπιστοσύνη των υποψήφιων πελατών και χτίζει προσωπικές και μακροχρόνιες σχέσεις με τις εταιρείες. Ταυτόχρονα ενδυναμώνει το brand name, επηρεάζει τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών, πολλαπλασιάζει τις πωλήσεις και ενισχύει το customer engagement, ενώ ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία αξιολόγησης τι είναι σημαντικό για τους πελάτες και εισάγει την εταιρεία σε ανθρώπους και αγορές που δεν ήταν γνωστό ότι υπήρχαν.

Εκ μέρους του τμήματος Ψηφιακής Επικοινωνίας της Boehringer Ingelheim, ο κ. Αντώνης Θεοδωρίδης επεσήμανε ότι χρειάζεται αλλαγή κουλτούρας για τη μετάβαση από το παλαιό, στο καινούριο ψηφιακό μάρκετινγκ, χρειάζεται όμως η φαρμακευτική αγορά να έρθει σε επαφή με το κοινό της, που είναι οι ασθενείς και οι γιατροί, για να διερευνήσουν τις ανάγκες τους.

Προϋπόθεση για τη μετάβαση είναι η ψηφιακή εκπαίδευση μέσα στην εταιρία, η έναρξη μικρών project για να εδραιωθεί η εμπιστοσύνη στα νέα κανάλια επικοινωνίας και να επιτευχθεί η συνεχής αξιολόγηση των ψηφιακών δραστηριοτήτων. Με καλή προετοιμασία και ευελιξία, αλλά και διαφάνεια κατά τη δραστηριοποίηση στα κοινωνικά δίκτυα, σταδιακά οι φαρμακευτικές βρίσκουν το κοινό τους και τους συνοδοιπόρους στις ενέργειές τους, οπότε μπορούν να αναζητήσουν τις μετρήσεις για την αξιολόγηση της επένδυσης που έχουν κάνει, μέσω ROI.

H Boehringer Ingelheim, έχει προχωρήσει σε ψηφιακές ενέργειες, η απόδοση των οποίων μετράται μέρα με τη μέρα. Στόχος της εταιρίας είναι η διαφάνεια και ο σεβασμός στις κοινότητες, των οποίων η εκπαίδευση γίνεται μέσω παιχνιδιών στο Facebook, όπου οι παίκτες προσπαθούν να ανακαλύψουν το σκεύασμα, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνονται για τις διάφορες παθήσεις.

Εκ μέρους του www.iatronet.gr, η Business Manager Έφη Συμεωνίδου, παρουσιάζοντας τα στοιχεία του site, τόνισε πως από το 1999, το iatronet παρέχει αξιόπιστες πληροφορίες υγείας και συμβουλές ευζωίας στο κοινό και στους γιατρούς.

Ήδη από το 2005, κατέχει πιστοποίηση του «Health on the Net Foundation», καθώς πληροί τις προδιαγραφές του κώδικα δεοντολογίας περί αξιόπιστων πληροφοριών υγείας.

Γιατροί διαφόρων ειδικοτήτων, ψυχολόγοι, φυσιοθεραπευτές, διαιτολόγοι, κοινωνιολόγοι, βιολόγοι, γυμναστές και άλλοι επιστήμονες από το χώρο της υγείας αρθρογραφούν στον ιστότοπο, ενώ το 2007, η 4η έκδοση του iatronet με ριζικές αναβαθμίσεις, συμπεριέλαβε μια ομάδα έγκριτων δημοσιογράφων που συντάσσουν την καθημερνή ειδησιογραφία υγείας. Καλύπτουν τομείς, επιστημονικών εξελίξεων, περίθαλψης και ασφάλισης, business news, πολιτική υγείας κλπ.

Αλληλεπίδραση

Αυτή την στιγμή, διαβάζουν το iatronet 800.000 άνθρωποι που βλέπουν πάνω από 5.500.000 σελίδες κάθε μήνα. Παράλληλα, αποστέλλονται σε 50.000 εγγεγραμμένα μέλη, κάθε εβδομάδα δύο newsletter, ένα για το κοινό και ένα για τους ιατρούς.
Μέσω των καναλιών του site στα social media, προσεγγίζονται καθημερινά πάνω από 80.000 άτομα.
Ακόμη, οι αναγνώστες περιηγούνται στα εύχρηστα και χρήσιμα εργαλεία του iatronet, όπως o Έλεγχος συμπτωμάτων, Ιατρικό λεξικό, Θέσεις εργασίας υγειονομικού ενδιαφέροντος, Quiz και επίκαιρες δημοσκοπήσεις.

Για την άμεση αλληλεπίδραση με τους αναγνώστες, πριν 9 χρόνια δημιουργήθηκε στο iatronet.gr το πρώτο Forum ερωτήσεων - απαντήσεων, για αυτοματοποίηση των ερωτήσεων του κοινού στους επιστήμονες του δικτύου του site. Οι επαγγελματίες υγείας εκπαιδεύτηκαν από το iatronet, ώστε να δίνουν τις κατάλληλες απαντήσεις, να υπάρχει αμεσότητα και εμπιστοσύνη στην επικοινωνία μαζί τους και να μπορούν να βρεθούν οι απαντήσεις τους στις μηχανές αναζήτησης από άλλους ενδιαφερόμενους, ακόμα και σε θέματα ταμπού.

«Όμως η ανάγκη του κόσμου να μιλήσει για τα προσωπικά του προβλήματα, μας οδήγησε στην ανάπτυξη ενός νέου φόρουμ», είπε η κ. Συμεωνίδου, τονίζοντας χαρακτηριστικά: "Το πιο δύσκολο για έναν ασθενή είναι να μιλήσει για αυτό που του συμβαίνει. Εδώ μπορεί να επικοινωνήσει με ασθενείς άλλων παθήσεων με κοινά προβλήματα ή με ανθρώπους που μπορούν να τον βοηθήσουν».

Η ανάγκη των ασθενών

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε «την εμπειρία της φίλης μας της Ζωής…» που έγραψε στο Forum των ασθενών, για την πρώτη επαφή της με τον καρκίνο, όταν διαγνώσθηκε στον αδελφό της καρκίνος στην ουροδόχο κύστη. Είναι ο καρκίνος των καπνιστών.
Κάτω από τη δημοσίευση της εμπειρίας της, διάφορα μέλη σχολιάζουν και εκθέτουν τους προβληματισμούς τους για το κάπνισμα.

Οι μη καπνιστές προσπαθούν να πείσουν τους καπνιστές να σταματήσουν το τσιγάρο. Τότε στην συζήτηση εμπλέκεται και ο Ουρολόγος που συμμετέχει στο forum, δίνοντας την επιστημονική του άποψη για το θέμα και η ηλεκτρονική αυτή στιχομυθία συνεχίζεται …..
Καταλήγοντας, η κ. Συμεωνίδου, τόνισε: «Διαπιστώνεται λοιπόν ότι υπάρχει ανάγκη για επικοινωνία του ασθενή. Να εμπιστευθεί το πρόβλημά του επώνυμα ή ανώνυμα. Να βρει υποστήριξη από ομοιοπαθούντες και να νιώσει πιο κοντά σε ανθρώπους που τον καταλαβαίνουν και είναι εδώ για να τον βοηθήσουν.

Στόχος είναι να γίνει το «Βήμα του ασθενή» ένας τόπος συνάντησης και διαλόγου των ασθενών όλων των παθήσεων, των φροντιστών και των οικογενειών τους, των ιατρών και των υγειονομικών αρχών σε κοινά προβλήματα και να είναι ένα μέσο για εξεύρεση λύσεων.
Το εγχείρημα μπορεί να είναι δύσκολο, όμως μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή, η ανωνυμία, η ευκολία χρήσης και η υποστήριξή τους από εξειδικευμένους συνεργάτες διευκολύνεται σημαντικά.

Το βήμα των ασθενών

Το «Βήμα του Ασθενή» δημιουργεί μια δεκτική και ζεστή διαδικτυακή κοινότητα στην οποία οι άνθρωποι δίνουν κουράγιο ο ένας στον άλλον και βρίσκουν λύσεις στην καθημερινότητά τους.

Οι πολλοί και δραστήριοι σύλλογοι ασθενών συγκεντρώνουν τα προβλήματα και τα θέματα που τους απασχολούν και αποκωδικοποιούν τα αιτήματά τους. Η παρουσία τους σε ένα μέσο που έχει στο επίκεντρό του τον ασθενή, είναι εξαιρετικά σημαντική. Όπως επίσης και οι ανεπίσημες διαδικτυακές παρέες ασθενών που δραστηριοποιούνται στα social media.

Παράλληλα, στο «Βήμα του Ασθενή» ανταλλάσσονται απόψεις για θέματα που αφορούν την πρωτοβάθμια και τη νοσοκομειακή περίθαλψη, τη λειτουργία του ΕΟΠΥΥ, την πρόσβαση στις φαρμακευτικές αγωγές, αλλά και την ενημέρωση για δράσεις που πραγματοποιούν οι Σύλλογοι ασθενών και οι αντίστοιχοι φορείς.

ΑΝΝΑ ΠΑΠΑΔΟΜΑΡΚΑΚΗ