του Στέφανου Κοτζαμάνη

Στον χώρο των τροφίμων και των ποτών (συγκεκριμένα σε προϊόντα αυξημένης προστιθέμενης αξίας) σχεδιάζει να επεκταθεί η Κορρές, εκμεταλλευόμενη ως πρώτες ύλες τα βότανα, καθώς και την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει στα φυσικά προϊόντα μέσω του δικού της τμήματος έρευνας και ανάπτυξης αλλά και των συνεργασιών της με άλλους φορείς (π.χ.

με το Πανεπιστήμιο Αθηνών).

Στόχοι της εισηγμένης εταιρίας είναι να δημιουργήσει τη σύσταση των νέων προϊόντων, να προχωρήσει στο πακετάρισμά τους και να παρέχει κάποιες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα marketing. Τα υπόλοιπα θα αναληφθούν από στρατηγικούς συνεργάτες, σε εγχώρια ή και σε παγκόσμια βάση.

Με αυτό το μοντέλο δεν θα απαιτηθούν πόροι χρηματοδότησης και θα αποφευχθούν οι ζημίες που προέρχονται κατά τα πρώτα χρόνια σε κάθε νέα δραστηριότητα.

Η αρχή αναμένεται να γίνει μέσα στο 2009, με το λανσάρισμα ενός φυσικού ανθρακούχου ποτού από φυσικές πρώτες ύλες, που θα προσφέρει ενέργεια.

Σε μακροπρόθεσμη βάση, στην εταιρία πιστεύουν ότι ο κλάδος των τροφίμων θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σταματήσει η ανάπτυξη στον κλάδο των καλλυντικών.
Στον τελευταίο, γύρω στα 130 νέα προϊόντα υπολογίζεται να προστεθούν μέχρι και το τέλος του 2010, ενώ σημαντικές κινήσεις αναμένεται να γίνουν αναφορικά με την επέκταση των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό, με κυριότερες χώρες την Ισπανία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.



Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, μέσα στο 2009 θα ξεκινήσει το λανσάρισμα και ενός τρίτου brand name (πέραν των Κορρές Φυσικά Προϊόντα και Kings&Queens), το οποίο θα περιλαμβάνει ακριβότερα προϊόντα και θα απευθύνεται στο 'επάνω' κομμάτι της αγοράς.

Οι συνεργασίες και οι σχέσεις με Mediterra και Κρόκος

Στις προθέσεις της Κορρές είναι να αποκτήσει σχέσεις μακροχρόνιας συνεργασίας με συνεταιριστικές οργανώσεις και με τοπικούς φορείς, προκειμένου να εξασφαλίζει φυσικές πρώτες ύλες.

Ενδεικτική είναι η συνεργασία με την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου και με τη θυγατρική της (και εισηγμένη στην ΕΝ.Α.) Mediterra, στην οποία κατέχει το 5,3%. Η Κορρές θα προχωρήσει στο λανσάρισμα περισσότερων προϊόντων με πρώτη ύλη τη μαστίχα, ενώ φαίνεται πως είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο να αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό της στη Mediterra,ή γενικότερα να βοηθήσει την εταιρία με κάποιον τρόπο που θα της προταθεί.

Η Κορρές επίσης κατέχει το 42,8% στη συνεταιριστική εταιρία Κρόκος Προϊόντα Κοζάνης, με σκοπό να προμηθεύεται σε μακροχρόνια βάση το προϊόν του κρόκου, τον οποίο θα χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό αυτό είναι πιθανόν να αυξηθεί στο 45%.

Η Κορρές θα επιδιώξει και άλλες ανάλογες συνεργασίες.

Προοπτικές

Το +49,4% στις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου δεν φαίνεται να είναι διατηρήσιμο και στο δεύτερο μισό του έτους, με αποτέλεσμα το ποσοστό αύξησης για το σύνολο της χρήσης να αναμένεται χαμηλότερο.
Ωστόσο, κύκλοι προσκείμενοι στην εισηγμένη θεωρούν εφικτό μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ίσο ή ανώτερο του 30% κατά τα επόμενα χρόνια, με καθαρό περιθώριο κέρδους γύρω στο 9% - 10%.

Με δεδομένες, πάντως, τις υψηλές επενδύσεις που προγραμματίζει να κάνει η εταιρία τα επόμενα χρόνια, κύκλοι της αγοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο η Κορρές να προχωρήσει μέσα στο 2009 είτε σε αύξηση κεφαλαίου με καταβολή μετρητών, είτε σε άλλου είδους άντληση μακροπρόθεσμης διάρκειας κεφαλαίων.


Πηγές:
euro2day.gr

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Αισθάνεστε νωθρό τον εγκέφαλο σας;
Υπεγράφη η σύμβαση για ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου Πατρών "Ο Άγιος Ανδρέας"
Ο Μάριος Θεμιστοκλέους για την ένταξή του στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ στην Α' Ανατολικής Αττικής