Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2021
Γυναίκα, 72 χρονών, 65 κιλά, 165 ύψος

Ιστορικό

Η μητέρα μου 72 ετών έχει αφαιρέσει με χειρουργείο τον ένα της λοβό θυροειδούς. Εδώ και ένα χρόνο έχει πολλά συμπτώματα υπερθυρεοειδισμού ( τρέμουλο στα χέρια, αδυναμία στα πόδια, ταχυπαλμία, υπέρταση). Ο ενδοκρινολόγος προσπαθέι να ρυθμίσει την FT4 εδώ και έναν χρόνο. Πέρυσι οι εξετάσεις έδειξαν FT4 1,78 και μειώναμε συνεχώς το χάπι απο 75 σε 62 σε 50 σε 25 και τώρα εδώ και έναν μηνα παίρνει το χάπι των 12,5. Παρόλα αυτά και ενώ πριν απο 15 μέρες σε εξετάσεις αίματος είδαμε τιμή 1.22 στην FT4, στις πιο πρόσφατες εξετάσεις η FT4 ξαναανεβαίνει και έχει φτάσει στο 1,37 και το TSH είναι 0.8176. Τα όρια για την FT4 από το μικροβιολογικό είναι 0.70 - 1,48ng/dl και για την TSH είναι 0.35 - 4.94 μIU-ml Βρίσκόμαστε στην Κεφαλλονιά όπου μεχρι πριν από λίγο καιρό δεν υπήρχε ΚΑΝΕΝΑΣ ενδοκρινολόγος. Ερχόταν μερικές μέρες την εβδομάδα έναν ενδοκρινολόγος από την Πάτρα. Παρόλο που έχει ελαττωθεί στο ελάχιστο το χάπι FT4 η μητέρα μου συνεχίζει να έχει εδώ και 3 μήνες σχεδόν καθημερινά τα συμπτώματα του υπερθυρεοειδισμού, δηλαδή τρέμουλο στα χέρια, αδυναμία στα πόδια, ταχυπαλμία, υπέρταση, νευτικότητα.

Ερώτηση

Τί προτείνετε σαν θεραπεία αρχικά για ακακούφιση από τα εξαντλητικά αυτά συμπτώματα και στην συνέχεια για την σταθεροποίηση στη FT4. Είναι συνηθισμένο να αυξάνεται τόσο πολύ η λειτουργία του ενός λοβού ώστε να μην χρειάζεται καθόλου το χαπάκι;