«Παράγω αρκετό γάλα για το μωρό μου; Χορταίνει;» Όλες οι νέες μητέρες ανησυχούν και αγχώνονται όταν πρόκειται για τον θηλασμό. Ο θηλασμός αφορά και τη δική σας υγεία αλλά και του μωρού σας. Μέσω του θηλασμού, μεταφέρετε στο μωρό σας τα απαραίτητα αντισώματα και θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται

Άλλωστε τα μωρά που θηλάζουν τείνουν να έχουν λιγότερα προβλήματα με:

-Λοιμώξεις και γρίπη

-Βρογχικό Άσθμα

-Διάρροια

-Παιδική παχυσαρκία

-Σύνδρομο αιφνίδιου θανάτου νηπίων

-Στις μητέρες, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνου των ωοθηκών.

Ωστόσο μερικές μητέρες αισθάνονται ότι δεν παράγουν αρκετό γάλα ώστε να χορτάσει το μωρό τους. Δεν είναι λόγος ανησυχίας. Από την άλλη, δεν υπάρχει μαγικό φίλτρο για την αύξηση της ποσότητας γάλακτος, αλλά υπάρχουν κάποια τρόφιμα που ίσως και να μπορούν να βοηθήσουν.

Παρόλο που δεν έχουν γίνει πολλές μελέτες που να δείχνουν ότι τα παρακάτω τρόφιμα έχουν θετική επίδραση στις μητέρες που θηλάζουν, αυτά τα τρόφιμα αποτελούν κλασικό γιατροσόφι.

Σκόρδο

Το σκόρδο έχει πολλά οφέλη για την υγεία και είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά. Πιστεύεται επίσης ότι λειτουργεί σαν τον απήγανο (ένα βότανο που αυξάνει τη ροή του μητρικού γάλακτος). Το σκόρδο έχει έντονη μυρωδιά η οποία μεταφέρεται στο γάλα και δεν είναι σίγουρο αν θα αρέσει στο μωρό σας. Εάν το μωρό σας ανταποκρίνεται καλά στο σκόρδο, τότε μπορείτε να συνεχίσετε να το τρώτε.

Σουσάμι

Οι σπόροι του σουσαμιού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και οιστρογόνα, γεγονός που προάγει την παραγωγή μητρικού γάλακτος. Οι σπόροι του σουσαμιού είναι εύκολο να συμπεριληφθούν στις καθημερινές σας τροφές. Αλλιώς μπορείτε να τους καταναλώσετε και σκέτους.

Βασιλικός

Τα οφέλη του βασιλικού είναι πολλά. Ένα από αυτά είναι και το γεγονός ότι βοηθά στην παραγωγή γάλακτος. Βοηθά επίσης το πεπτικό σύστημα να παραμένει υγιές. Οι δύο καλύτεροι τρόποι για να καταναλώσετε τον βασιλικό είναι σε αφέψημα ή ψιλοκομμένο στη σαλάτα.

Παπάγια

Η παπάγια είναι ιδανική για τις μητέρες που θηλάζουν καθώς περιέχει φυτοοιστρογόνα. Μπορείτε να φάτε ωμή παπάγια ή να την προσθέσετε σε σούπες. Ταιριάζει υπέροχα και σε acai bowl ή δημητριακά.

Τρόφιμα ολικής αλέσεως

Τα τρόφιμα ολικής αλέσεως είναι πολύ θρεπτικά και αποτελούν εξαιρετική επιλογή για τις μητέρες που θηλάζουν. Οι ιδιότητές τους υποστηρίζουν την παραγωγή μητρικού γάλακτος. Στις επιλογές σας συμπεριλαμβάνονται το κριθάρι, το καλαμπόκι ολικής αλέσεως και το πλιγούρι βρώμης.

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα είναι γεμάτα με πρωτεΐνες και ασβέστιο, τα οποία είναι εξαιρετικά ευεργετικά για το μητρικό γάλα. Πολλές μητέρες που θηλάζουν καταναλώνουν τακτικά αμύγδαλα και γάλα αμυγδάλου για να αυξήσουν τη γλυκύτητα, την πυκνότητα και την ποσότητα γάλακτος που παράγουν.

Γάλα

Το γάλα περιέχει φολικό οξύ, ασβέστιο και υγιεινά λιπαρά που συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγής γάλακτος και εξασφαλίζουν ότι το γάλα είναι διατροφικά ισορροπημένο για το βρέφος σας. Πίνετε δύο ποτήρια γάλακτος την ημέρα για να αυξήσετε την παραγωγή μητρικού γάλακτος.