Όταν μια γυναίκα δεν έχει περίοδο για 12 μήνες - και δεν υπάρχει άλλη αιτία -όπως εγκυμοσύνη- για την έλλειψη περιόδων, θεωρείται πια ότι βρίσκεται στην εμμηνόπαυση.

Η μέση ηλικία εμμηνόπαυσης είναι τα 51 έτη, επομένως αυτό σημαίνει ότι σε πολλές γυναίκες η προεμμηνόπαυση ξεκινά στις αρχές ή τα μέσα των σαράντα τους. Μερικές γυναίκες φτάνουν στην εμμηνόπαυση πριν από την ηλικία των 51 ετών, πράγμα που σημαίνει ότι για εκείνες η προεμμηνόπαυση ξεκινά ακόμη νωρίτερα.

Φανταστείτε την προεμμηνόπαυση ως το αντίστροφο της εφηβείας, λέει ο Δρ Mache Seibel, ειδικός ευεξίας και εμμηνόπαυσης γυναικών στο Beth Israel Deaconess Medical Center / Harvard Medical School στη Βοστώνη και συγγραφέας του "The Estrogen Fix".

Τι είναι η προεμμηνόπαυση;

Ωστόσο, ορισμένες γυναίκες δεν γνωρίζουν τι είναι η προεμμηνόπαυση. "Δεν έχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να προετοιμαστούν για τις αλλαγές που βιώνουν. Γενικά, όλες αυτές οι αλλαγές προκαλούν έκπληξη σε κάποιες γυναίκες", λέει η Δρ. Stephanie S. Faubion, διευθύντρια του Κέντρου Κλινικής Mayo για την Υγεία των Γυναικών και ιατρικός διευθυντής της Εταιρείας εμμηνόπαυσης της Βόρειας Αμερικής.

Πριν από την προεμμηνόπαυση και την εμμηνόπαυση, δύο ορμόνες - τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη - λειτουργούν σαν ένα ζευγάρι ευκίνητων σκέιτερ, κινούνται συγχρονισμένα για να έχετε ωορρηξία, λέει ο Seibel. Μόλις εισέλθετε σε προεμμηνόπαυση, αυτές οι δύο ορμόνες δεν λειτουργούν πλέον τόσο καλά όσο πριν.

Συμπτώματα

Η προεμμηνόπαυση μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστα συμπτώματα στις γυναίκες, όπως:

  • Μη φυσιολογική αιμορραγία κατά τη διάρκεια περιόδων.
  • Συχνότερη ούρηση ή η διαρροή ούρων.
  • "Ομίχλη εγκεφάλου"
  • Δυσφορία κατά τη διάρκεια του σεξ που προκαλείται από κολπική ξηρότητα.
  • Ασταθείς περίοδοι. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε περιόδους με διαφορά δύο εβδομάδων και στη συνέχεια με διαφορά έξι εβδομάδων. Μετά, μπορεί να μην έχετε περίοδο για έξι μήνες και στη συνέχεια να έχετε ξανά, λέει η Δρ Mary Jane Minkin, κλινική καθηγήτρια μαιευτικής, γυναικολογίας και αναπαραγωγικών λειτουργιών στο Πανεπιστήμιο Yale στο New Haven του Κονέκτικατ.
  • Αίσθημα παλμών της καρδιάς.
  • Εξάψεις. Αυτό είναι ένα ξαφνικό και έντονο αίσθημα καύσου που συχνά επηρεάζει το πρόσωπο, το λαιμό και το στήθος.
  • Αυπνία.
  • Συμπτώματα κατάθλιψης.
  • Νυχτερινές εφιδρώσεις.
  • Κράμπες ή άλλη δυσφορία κατά τη διάρκεια περιόδων (περισσότερο από το συνηθισμένο).
  • Αύξηση βάρους.

Μερικές γυναίκες περνούν την προεμμηνόπαυση με ελάχιστα συμπτώματα. Άλλες βιώνουν πολλά. Οι περισσότερες γυναίκες βιώνουν κάτι ενδιάμεσο, λέει ο Dr. G. Thomas Ruiz, ένας OB / GYN στο Ιατρικό Κέντρο MemorialCare Orange Coast.

Πώς θα ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα

Υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους οι γυναίκες σε προεμμηνόπαυση μπορούν να ανακουφιστούν από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα που αντιμετωπίζουν. Δείτε πώς.

1. Άσκηση. Αν χρειάζεστε ακόμα έναν λόγο για να γυμναστείτε, τον βρήκατε. Η τακτική σωματική δραστηριότητα έχει μια λίστα με τα οφέλη για το σώμα. Ειδικά για την προεμμηνόπαυση, με την άσκηση μπορείτε να:

  • Περιορίστε τις εξάψεις.
  • Βελτιώστε τη διάθεσή σας, ώστε να μπορείτε να διαχειριστείτε καλύτερα τις αλλαγές της διάθεσης.
  • Να κοιμηθείτε καλύτερα.
  • Σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή, μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το βάρος σας.

2. Έχετε ποιοτικό ύπνο. Ο καλός ύπνος κατά την προεμμηνόπαυση μπορεί να αποτελέσει πρόκληση. Πέρα από τις φυσιολογικές πιέσεις της ζωής που επηρεάζουν τον ύπνο, μπορεί επίσης να νιώσετε νυχτερινές εφιδρώσεις ή να έχετε ορμονικές ανισορροπίες οι οποίες θα σας ξυπνούν σε περίεργες ώρες.

  • Πηγαίνετε στο κρεβάτι και ξυπνήστε περίπου την ίδια ώρα.
  • Αποφύγετε περισπασμούς όπως το τηλέφωνό σας.
  • Αποφύγετε την καφεΐνη ή το αλκοόλ κοντά στον ύπνο. Μπορεί να πιστεύετε ότι το αλκοόλ βοηθά στον ύπνο, αλλά στην πραγματικότητα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα, λέει η Minkin.
  • Κάντε μερικές διατάσεις ή γιόγκα και βαθιές αναπνοές πριν τον ύπνο.

3. Φάτε υγιεινά. Η κατανάλωση περισσότερων προϊόντων ολικής και λαχανικών βοηθά τον οργανισμό με πολλούς τρόπους. Στην προεμμηνόπαυση, μπορεί να παρατηρήσετε κάποια αύξηση βάρους. Αυτό προκαλείται από τη γήρανση και την επιβράδυνση του μεταβολισμού, όχι από την προεμμηνόπαυση ή την εμμηνόπαυση, λέει ο Faubion.

4. Δοκιμάστε λιπαντικά ή ενυδατικά. Εάν έχετε κολπική ξηρότητα που οδηγεί σε δυσφορία κατά τη διάρκεια του σεξ, υπάρχουν ορισμένα προϊόντα χωρίς συνταγή που μπορείτε να δοκιμάσετε. Υπάρχουν λιπαντικά που περιέχουν πολυκαρβόφιλο και τα τοποθετείτε στον κόλπο δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα ή να τα εφαρμόσετε εξωτερικά, λέει η Minkin. Υπάρχουν επίσης λιπαντικά που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κατά τη διάρκεια του σεξ.

5. Χρησιμοποιήστε δοκιμασμένες μεθόδους για να ανακουφίσετε τον πόνο της περιόδου και τις κράμπες. Κατά τη διάρκεια της προεμμηνόπαυσης, μερικές γυναίκες πρέπει να έχουν δύσκολες περιόδους όπως εμμηνορροϊκούς πονοκεφάλους, κράμπες και άλλα δυσάρεστα συμπτώματα. Δεν υπάρχει μαγικό χάπι ή στρατηγική για να απαλλαγείτε από αυτά τα συμπτώματα, αλλά μπορείτε να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε ό, τι λειτουργούσε για εσάς στο παρελθόν: είτε παυσίπονα, είτε ζεστές κομπρέσες στην κοιλιά ή απλά περισσότερη ξεκούραση.

6. Ρωτήστε για φυτικά φάρμακα για τις εξάψεις. Μερικές γυναίκες χρησιμοποιούν βότανα χωρίς συνταγή σε μορφή χαπιού ή τσαγιού, όπως το μαύρο cohosh ώστε να ανακουφίσουν τις εξάψεις, με μικτά αποτελέσματα. Το βότανο πιστεύεται ότι δρα επηρεάζοντας τον ευαίσθητο στην ορμόνη ιστό σε περιοχές του σώματος όπως τη μήτρα και το στήθος, σύμφωνα με το NAMS. Το μαύρο cohosh έχει ένα γενικά καλό προφίλ ασφάλειας, αν και οι ερευνητές συνεχίζουν να διερευνούν μια πιθανή σύνδεση με ηπατικά προβλήματα.

7. Μάθετε πότε πρέπει να δείτε γιατρό. Η περιστασιακή βαριά περίοδος είναι φυσιολογική, αλλά καλό είναι να ενημερώσετε το γιατρό σας εάν αιμορραγείτε δύο ή τρεις εβδομάδες ή η αιμορραγία είναι ασυνήθιστα βαριά, λέει ο Ruiz. Θα πρέπει επίσης να μιλήσετε με το γιατρό σας εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τη διαχείριση της προεμμηνοπαυσιακής δυσφορίας.