Αναμφίβολα, μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές του τελευταίου χρόνου, αποτελεί η εργασία από το σπίτι. Η πανδημία COVID-19 επηρέασε σε όλα τα επίπεδα την καθημερινότητα και έχει συμβάλει στην αλλαγή του τρόπου εργασίας.  

Αν και υπάρχουν αρκετά θετικά στο να εργάζεται κάποιος από το σπίτι όπως, μείωση χρόνου προετοιμασίας, μείωση εξόδων μεταφοράς κ.ά., τον τελευταίο καιρό ολοένα και περισσότεροι εργαζόμενοι παραπονιούνται για πόνο στον αυχένα, πονοκεφάλους, πόνο στη μέση και στην πλάτη, πόνο στα ισχία κ.α.

Αυτό κατά κύριο λόγο είναι αποτέλεσμα της λάθος στάσης σώματος κατά τη διάρκεια της εργασίας από το σπίτι. Πολλοί αναγκάζονται και εργάζονται από τον καναπέ ή ακόμα και από το κρεβάτι τους λόγω έλλειψης χώρου. Είναι σημαντικό να προσαρμόσουμε τον χώρο εργασίας όσο το δυνατόν καλύτερα, έτσι ώστε να αποφευχθούν οι μυοσκελετικοί πόνοι.  

Τρόποι για να πετύχουμε καλύτερη στάση σώματος

  • Επιλέξτε να καθίσετε στο γραφείο ή στην τραπεζαρία σας. Αποφύγετε τον καναπέ ή το κρεβάτι όσο άνετα και αν φαίνονται.
  • Επιλέξτε μια καρέκλα γραφείου. Τώρα είναι η κατάλληλη εποχή να επενδύσετε σε  μια καλή/εργονομική καρέκλα γραφείου μιας και η εργασία από το σπίτι προβλέπεται να  παραμείνει για αρκετό καιρό ακόμη. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, καθίστε σε μια σταθερή καρέκλα και προσθέστε ένα μαξιλάρι πίσω από την μέση για καλύτερη στήριξη.  Σημαντικό είναι όταν καθόμαστε στην καρέκλα τα πέλματα να ακουμπούν στο πάτωμα και τα γόνατα να σχηματίζουν μια γωνία 90ο με τα ισχία σας.
  • Αν εργάζεστε από laptop καλό είναι να αγοράσετε ένα ξεχωριστό πληκτρολόγιο και ένα ποντίκι. Το πάνω τμήμα της οθόνης του υπολογιστή σας πρέπει να βρίσκεται στο ύψος των ματιών σας. Τοποθετώντας μερικά βιβλία κάτω από το laptop για να πετύχετε το επιθυμητό ύψος. Το πληκτρολόγιο και το ποντίκι πρέπει να βρίσκονται σε ευθεία με το σώμα και κοντά στα χέρια σας.
  • Οι αγκώνες πρέπει να στηρίζονται στο γραφείο σας με μια κλήση 90ο. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή και στου ώμους.  Πρέπει να είναι χαλαροί, να μην τους κρατάτε σηκωμένους και να μην καμπουριάζετε.
  • Το δωμάτιο που εργάζεστε πρέπει να είναι καλά φωτισμένο και να το αερίζετε συχνά.  Αποφεύγετε τις αντανακλάσεις πάνω στην οθόνη σας και ξεκουράστε τα μάτια με το να κοιτάτε συχνά μακριά από την οθόνη του υπολογιστή σας. Ο καθαρός αέρας είναι σημαντικός τόσο για την καταπολέμηση ιών αλλά βοηθά και στην συγκέντρωση. 
  • Να σηκώνεστε από την θέση σας ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Προσπαθήστε να κάνετε κάθε μισή ώρα ένα μικρό διάλλειμα έστω για δύο λεπτά. Αυτό βοηθά τόσο την σπονδυλική στήλη όσο και τα μάτια σας. Φτιάξτε ένα ρόφημα, κάντε μια βόλτα στο σαλόνι σας, πηγαίνετε μέχρι το παράθυρο και κοιτάξτε έξω. Αυτά τα μικρά διαλλείματα μακριά από την οθόνη του υπολογιστή δεν θα κοστίσουν στην παραγωγικότητά σας αλλά πιθανότατα θα την αυξήσουν.
  • Αν δεν μπορείτε να αποφύγετε να εργαστείτε από τον καναπέ, προσπαθήστε να κάθεστε όσο πιο σωστά γίνεται. Κρατήστε την σπονδυλική στήλη σε ευθεία θέση τοποθετώντας μαξιλάρια πίσω από την πλάτη σας ή καθίστε με την πλάτη προς το μπράτσο του καναπέ ώστε να έχετε μια καλύτερη στήριξη.
  • Εάν αναγκάζεστε να εργάζεστε από το κρεβάτι, προσπαθήστε να έχετε μαξιλάρι πίσω από την πλάτη, κάτω από τους αγκώνες καθώς και κάτω από τα γόνατα σας.

Αυτά είναι κάποια βασικά βήματα που μπορούν εύκολα να εφαρμοστούν  για την αποφυγή τραυματισμών και γενικά πόνων. Εξαιρετικά σημαντικό είναι να αφιερώνετε καθημερινά ένα εικοσάλεπτο σε εσάς και να πηγαίνετε για έναν περίπατο. Να θυμάστε πάντα ότι ο πόνος δεν μας επιτρέπει να είμαστε  παραγωγικοί και ότι το σώμα μας είναι φτιαγμένο για να κινείται. Τέλος απευθυνθείτε στον ειδικό υγείας για την αντιμετώπιση του οποιουδήποτε πόνου.