Επιστήμη & Ζωή

‘Να φάω και δεύτερο κομμάτι γλυκό’;

Οι 2 ερωτήσεις που πρέπει να θέτουμε στον εαυτό μας πριν ενδώσουμε στο δεύτερο κομμάτι του γλυκού.

Παρασκευή, 06 Δεκεμβρίου 2013, 20:23

Κατά την εορταστική περίοδο, όταν αντικρίζετε ένα γλυκό, ενδεχομένως νομίζετε ότι η σταθερή στρατηγική θα είναι να υπερνικήσετε τα παρορμητικά επεισόδια υπερφαγίας και να αναρωτηθείτε για ένα λεπτό. Αλήθεια, το χρειάζομαι αυτό;

Τη συγκεκριμένη στρατηγική δίαιτας ακολουθούμε αυτή την εποχή του χρόνου, αλλά ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να ξεφύγουμε.
Αυτό προκύπτει από ανάλυση 50 ερευνών, που εξετάζουν τον έλεγχο των παρορμήσεων. Αν σκεφτείτε για ένα λεπτό γιατί θα πρέπει να καταναλώσετε δεύτερο ή τρίτο κομμάτι τούρτας, σίγουρα θα βρείτε αιτίες για τις οποίες θα πρέπει- παρόλο που εμποδίζουν το μακροπρόθεσμο στόχο της απώλειας βάρους.

Και αυτό γιατί οι περισσότεροι από εμάς, τις περισσότερες φορές δεν ενδίδουμε στον πειρασμό λόγω έλλειψης θέλησης ή επειδή είμαστε πολύ παρορμητικοί, υποδεικνύει η επισκόπηση του Ολλανδού ψυχολόγου Jessie de Witt Huberts. Ενδίδουμε επειδή είμαστε καλοί στο να δικαιολογούμε τα πράγματα που θέλουμε να κάνουμε, ακόμα και αν έρχονται σε αντίθεση με τους μακροπρόθεσμους στόχους μας.

Ακόμα και αν δεν ενδιαφέρεστε να αδυνατίσετε, δεν είστε άτρωτοι στην έννοια. Αν κάποτε εκπαιδευτήκατε για έναν αγώνα θα ξέρετε πόσο εύκολο είναι να παραλείψετε ένα γύρο επειδή περπατήσατε πολύ κάποια μέρα.

‘Η αν κάποτε προσπαθήσατε να εξοικονομήσετε χρήματα τρώγοντας λιγότερο, γνωρίζετε πόσο εύκολο είναι να διασκεδάσετε με τους φίλους σας επειδή κουραστήκατε στη δουλειά.

Αλλά ακόμα και αν ενστικτωδώς γνωρίζουμε ότι αυτό συμβαίνει, δεν υπάρχουν πολλές έρευνες που να το αποδεικνύουν.
Σύμφωνα με πολλές έρευνες ψυχολογίας, όταν δεν δρούμε σύμφωνα με τις προθέσεις μας έχουμε έλλειψη αυτοελέγχου ή πλημμυριζόμαστε από παρόρμηση, δήλωσε ο de Witt Huberts.

Ως αποτέλεσμα, συχνά οι άνθρωποι ενθαρρύνονται να σκεφτούν πριν δράσουν ώστε να αποφασίσουν με λογική. Ωστόσο η λογική δεν είναι άτρωτη στα κίνητρα και τον παρορμητισμό. Στην πραγματικότητα, συχνά επαφιόμαστε στη διαδικασία της σκέψης για να ενδώσουμε.

Πρόσφατα, ξεκίνησε έρευνα που εξετάζει πώς μπορούμε να σαμποτάρουμε τους στόχους μας. Στις έρευνες, οι συμμετέχοντες έχουν μια δικαιολογία. Κάνουν κάτι υπεύθυνα ή 'καλά'. Στη συνέχεια, πρέπει να επιλέξουν, ως μέρος χωριστής έρευνας.

Σε ένα παράδειγμα, άνθρωποι που φαντάστηκαν ότι δώριζαν την επιστροφή φόρου σε ιδρύματα ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν για τον εαυτό τους ακριβά γυαλιά ηλίου έναντι πιο πρακτικών. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι ήταν πιο πιθανό να πιστεύουν ότι αξίζουν τα πιο ακριβά γυαλιά.
Το ίδιο συμβαίνει με την τροφή. Οι έρευνες αποκάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες που είχαν μια δικαιολογία ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν κάτι ανθυγιεινό ή περισσότερη ποσότητα ανθυγιεινών σνακ σε σχέση με ανθρώπους χωρίς δικαιολογία.

Σύμφωνα με τον Witt Huberts, προκαλεί έκπληξη το πόσο εύκολα πείστηκαν οι άνθρωποι για τις δικές τους δικαιολογίες.
Στο παράδειγμα της επιστροφής φόρου, οι άνθρωποι απλώς φαντάστηκαν ότι βοήθησαν κάποιον και ακόμα και αυτό ήταν αρκετό για να δικαιολογήσει την επιλογή της αγοράς του πιο καλού ζευγαριού γυαλιών.

Τα καλά νέα είναι ότι μόλις καταλάβουμε πόσες ικανότητες έχουμε στο να χειριζόμαστε τον εαυτό μας γίνεται πιο εύκολο να αντισταθούμε στους χειρισμούς. Σκεφτείτε για ένα λεπτό τις δικαιολογίες σας και αναρωτηθείτε.

Πηγές:
Ξένος τύπος.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων