Περίθαλψη & Ασφάλιση

Στο Φ.Ε.Κ. η πολυαναμενόμενη απόφαση για την απόδοση του νοσηλίου - τροφείου των άπορων και ανασφάλιστων ενοίκων στις Σ.Υ.Δ.

Το περιεχόμενο της Κ.Υ.Α. δικαιώνει μια σειρά εγγράφων και παρεμβάσεων της ΠΟΣΓΚΑμεΑ και της ΕΣΑμεΑ που έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Τρίτη, 23 Ιουνίου 2020, 11:42

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Επιχειρηματικό Ρεπορτάζ Υγείας

Στο Φ.Ε.Κ. η πολυαναμενόμενη απόφαση για την απόδοση του νοσηλίου - τροφείου των άπορων και ανασφάλιστων ενοίκων στις Σ.Υ.Δ.

Μετά από συνεχείς προσπάθειες και πιέσεις της ΠΟΣΓΚΑμεΑ και της ΕΣΑμεΑ και την επίμονη ανάδειξη και επαναφορά του προβλήματος, η τραγική καθυστέρηση επίλυσης του οποίου απειλούσε σταθερά τόσο το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην αξιοπρεπή διαβίωση στην κοινότητα όσο και τη βιωσιμότητα πολλών Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης (Σ.Υ.Δ.), μια θετική εξέλιξη καταγράφεται, επιτέλους, στο ζήτημα της απόδοσης της δαπάνης διαβίωσης για τα ανασφάλιστα και άπορα άτομα με αναπηρία που διαμένουν στις Στέγες.

Η δημοσίευση στο ΦΕΚ 2363/τ.Β’/16.06.2020 της υπ’ αριθμ: Δ12γ/ΓΠοικ.21836/644/05.06.2020 ΚΥΑ Υφυπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Οικονομικών, έρχεται να δώσει μια λύση, ύστερα από προφάσεις και εκτός νόμου προσκόμματα που καθυστερούσαν την καταβολή του νοσηλίου – τροφείου στις Σ.Υ.Δ. για τα άπορα / ανασφάλιστα άτομα με βαριές και πολλαπλές αναπηρίες που διαβιούν στις δομές .

Το περιεχόμενο της Κ.Υ.Α. δικαιώνει μια σειρά εγγράφων και παρεμβάσεων της ΠΟΣΓΚΑμεΑ και της ΕΣΑμεΑ που έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια, διεκδικώντας την ενεργοποίηση του άρθρου 48 του Ν.4316/2014, παρ. γ) σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. Δ29α/Φ.ΘΕΣΜ./ΓΠ26275/1048/2014 που, παρότι ρητά προέβλεπε τον τρόπο καταβολής του νοσηλίου – τροφείου για τα ανασφάλιστα άτομα με αναπηρία που διαμένουν σε ΣΥΔ, παρέμεινε λιμνάζουσα εδώ και έξι χρόνια , καθιστώντας άλλοτε απαγορευτική την επιλογή των ατόμων αυτών από τους φορείς που λειτουργούν αντίστοιχες δομές και άλλοτε εξαιρετικά δυσχερή την οικονομική βιωσιμότητα και την εύρυθμη λειτουργία των δομών αυτών.

Στις προβλέψεις της ΚΥΑ το ζήτημα επιλύεται με τη θέσπιση της διαδικασίας καταβολής της αποζημίωσης μέσω του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ). Για τη θεώρηση των ωφελούμενων των υπηρεσιών των δομών ως άπορα άτομα, το πραγματικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 4.800,00 ευρώ ή το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα για δύο ενήλικες τα 7.200,00 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.200,00 ευρώ για κάθε τέκνο.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων