Υγεία & Business

Αγορά μπύρας: Βγαίνει ξανά στον... αφρό

Σε αναθεώρηση προς τα κάτω των εκτιμήσεών τους για την πορεία της αγοράς τη φετινή χρονιά προχωρούν οι ζυθοποιοί. Ωστόσο αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, θα είναι η δεύτερη χρονιά την τελευταία επταετία που ο κλάδος θα εμφανίσει θετικό πρόσημο.

Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015, 15:13

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Μπορεί ο άστατος καιρός που επικράτησε τους πρώτους μήνες του έτους, αλλά κυρίως η αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων της ελληνικής κυβέρνησης με τους εταίρους να έχει αναγκάσει τις επιχειρήσεις του κλάδου μπύρας να αναθεωρήσουν προς τα κάτω τις εκτιμήσεις τους για την πορεία της αγοράς τη φετινή χρονιά, ωστόσο η πρόβλεψη παραμένει θετική.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι η κατανάλωση θα κινηθεί ανοδικά και αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά θα είναι η δεύτερη χρονιά την τελευταία επταετία που η αγορά μπύρας, η οποία έχει χάσει σωρευτικά πάνω από το 35% του όγκου των πωλήσεών της, θα εμφανίσει θετικό πρόσημο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, αναμένεται ότι η ανάπτυξη της κατανάλωσης θα κινηθεί στο 1% (η αρχική πρόβλεψη έκανε λόγο για αύξηση της τάξεως του 3%), ωθούμενη κυρίως από τον τουρισμό.

Ο συγκεκριμένος κλάδος έχει να δει αύξηση της κατανάλωσης από το 2008(μοναδική εξαίρεση ήταν το 2013 όπου κατεγράφη άνοδος πάνω από 2% σε σχέση με το 2012, μια κακή χρονιά όπου η κατανάλωση είχε σημειώσει πτώση άνω του 5%), ενώ πέρυσι εμφάνισε νέα υποχώρηση πωλήσεων άνω του 3%.

Συγκεκριμένα με βάση τους μέχρι σήμερα δημοσιευμένους ισολογισμούς, ο τζίρος της Μύθος Ζυθοποιίαμειώθηκε πέρυσι σε σχέση με το 2013 κατά 3,4%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους της ξεπέρασαν τα 4 εκατ. ευρώ από 2,98 εκατ. το 2013.
Ο τζίρος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας κινήθηκε στα επίπεδα του 2013, ήτοι στα 52,6 εκατ. ευρώ, ενώ οι καθαρές της ζημίες υπερδιπλασιάστηκαν φθάνοντας τα 772.931 ευρώ.

Αναφορικά με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη ισολογισμό, αν και σύμφωνα με πληροφορίες, ο τζίρος της κινήθηκε πτωτικά.

Τη φετινή χρονιά η Μύθος και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ρίχνουν το βάρος στην ένωσή τους -η τυπική ολοκλήρωση της συγχώνευσης τοποθετείται μέσα στις επόμενες ημέρες-, ενώ η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ποντάρει στις εξαγωγές τις οποίες αναμένει ότι θα διπλασιάσει.
Εξάλλου η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιούργησε το «ΑΘΗΝΕΟ», τον πρώτο χώρο Δημιουργικής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα. Στο ΑΘΗΝΕΟ θα παράγονται μπύρες μικροζυθοποιείου, περιορισμένης κυκλοφορίας, θα λειτουργεί ένα μικρό «μουσείο» για την μπύρα, ενώ θα διοργανώνονται σεμινάρια με θέμα την Ιστορία, τα συστατικά, τις γεύσεις και τα είδη της μπύρας καθώς και τις μεθόδους ζυθοποίησης.

 

Πηγές:
euro2day.gr


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων