Υγεία & Business

Καζάνι που βράζει οι φαρμακοβιομηχανίες

Οι φαρμακοβιομηχανίες, ψάχνουν τρόπους περικοπής του κόστους, με αποτέλεσμα να συγκεντρώνονται νέα σύννεφα πάνω από τους ιατρικούς επισκέπτες.

Τετάρτη, 19 Απριλίου 2017, 12:47

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Επιχειρηματικό Ρεπορτάζ Υγείας

Νέα σύννεφα συγκεντρώνονται πάνω από τους ιατρικούς επισκέπτες, καθώς  το υψηλό μη εργατικό κόστος, που είναι οι ασφαλιστικές εισφορές και οι φόροι, σε συνδυασμό με τη μείωση των εσόδων ακούγεται ότι έχουν βάλει σε δεύτερες σκέψεις και πάλι τις φαρμακοβιομηχανίες, που ψάχνουν τρόπους περικοπής του κόστους. Και τι σημαίνει αυτό: καταργήσεις ή συγχωνεύσεις τμημάτων, ανακατατάξεις στο προϊοντικό τους χαρτοφυλάκιο, αλλά και απομακρύνσεις προσωπικού με πρώτους και καλύτερους τους ιατρικούς επισκέπτες.  

Σε συνομιλία που είχαμε με ιδιοκτήτη φαρμακοβιομηχανίας, αυτός αναγνώρισε ότι  οι ιατρικοί επισκέπτες από το 2009 και έπειτα έχουν αποδεκατιστεί. Από την άλλη όμως, σύμφωνα με την ίδια πηγή, είναι ένα σημαντικό κόστος, το οποίο επί του συνολικού που μπορεί να έχει μία εταιρεία και εφόσον συμπεριληφθούν τα κονδύλια προώθησης- διαφήμισης μπορεί να φθάνει και το 14-16% (στην ελληνική εταιρεία είναι χαμηλότερο το συγκεκριμένο ποσοστό).

Για παράδειγμα, σύμφωνα με την ίδια πηγή, αν ένα τμήμα σκευασμάτων  στηρίζεται  σε 30 ιατρικούς επισκέπτες -που είναι επιφορτισμένοι να ενημερώνουν την μεγαλύτερη κατηγορία ιατρών, που είναι αυτοί της πρωτοβάθμιας περίθαλψης, (καρδιολόγοι, παθολόγοι και γενικοί ιατροί) και οι οποίοι φθάνουν τους 7.000 περίπου-  με ετήσιες αποδοχές για τον καθένα Ι.Ε,  50.000 ευρώ (συμπεριλαμβάνονται εκτός από το μισθό και τα όποια extra υπάρχουν) τότε το ετήσιο κόστος του τμήματος φθάνει το 1,5 εκατ. ευρώ.  

Το θέμα ωστόσο είναι, σημειώνει η πηγή μας, πόσα από τα λεφτά καταλήγουν στις τσέπες των εργαζομένων- και απαντά ο ίδιος, τα μισά- και επίσης πόσο ηθικό είναι να ζητάς παραγωγικότητα από εργαζόμενους που δεν έχουν κανένα κίνητρο. Και οι οποίοι επίσης πρέπει να έχουν καθημερινή επαφή με τους γιατρούς, με ό,τι σημαίνει αυτό σε κόστος και χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην Ελλάδα οι επισκέψεις στους γιατρούς μπορεί να είναι από καθημερινές (στον ίδιο γιατρό) ή να φθάνουν και τις 4 μέσα στον ίδιο μήνα, όταν στο εξωτερικό μπορεί να γίνεται μία επίσκεψη ανά γιατρό το τρίμηνο ή εξάμηνο.

Το σίγουρο είναι ότι την τελευταία επταετία η ζωή των ιατρικών επισκεπτών ήρθε τούμπα- και τι σημαίνει αυτό με μερικά παραδείγματα:

-Σε κάποιες εταιρείες οι μισθοί μπορεί να μην μειώθηκαν αλλά ούτε αυξήθηκαν. Για παράδειγμα, σε μία πολυεθνική ο μισθός για έναν Ι.Ε (με 10 χρόνια προϋπηρεσία) κυμαίνεται μεικτά στα 2.500 ευρώ, για να καταλήξει καθαρά στα 1.500 ευρώ. Ένας καινούργιος αντίστοιχα, προσλαμβάνεται με 1.600-1.700 ευρώ για να πάρει τελικώς στο χέρι 1.200 ευρώ .

-Κόπηκαν τα bonus. Εργαζόμενος σε πολυεθνική εταιρεία, μας ανέφερε ότι πριν το 2009 το bonus ήταν 6 ή 7 μισθοί. Μόλις πέρυσι η εταιρεία όπου εργάζεται αποφάσισε να δώσει 1,5 μισθό bonus.

-Tέλος και οι  extra παροχές. Κάποτε, αναφέρουν πηγές, οι εταιρείες έδιναν ως ανταπόδοση στους Ι. Ε από κουστούμια δωρεάν  μέχρι και τριήμερα ταξιδιωτικά πακέτα σε πρωτοκλασάτα ξενοδοχεία της Ελλάδας. Σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιες παροχές ούτε για πλάκα. 

 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων