Υγεία & Business

Όλα ''στον αέρα'' για το φάρμακο

Οκτώ εκκρεμότητες κρίνουν το μέλλον του και την παρουσία καινοτόμων σκευασμάτων στην αγορά.

Τετάρτη, 29 Μαΐου 2019, 10:21

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Επιχειρηματικό Ρεπορτάζ Υγείας

Έντονη ανησυχία επικρατεί στον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας, καθώς στο πλαίσιο της προεκλογικής, εκλογικής και μετεκλογικής εποχής που αναμένεται, oι επιχειρηματίες γνωρίζουν ότι ανεξάρτητα του εκλογικού αποτελέσματος, τα πάντα για τουλάχιστον ένα δίμηνο παγώνουν, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα στη χώρα.

Την ίδια στιγμή, η ανησυχία κορυφώνεται καθώς αγνοούν τι θα συμβεί σε περίπτωση που προκύψει μία νέα τάξη πραγμάτων. Ο λόγος "ακούει" σε ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια της Ελλάδος, που είναι το ασαφές θεσμικό πλαίσιο εξαιτίας του ότι πρυτανεύει η επιλογή των συνεχών αλλαγών και καταργήσεων ακόμη και δομών, που αποδεδειγμένα είναι προς όφελος του Έλληνα πολίτη. 

Αυτή την έντονη αίσθηση της ανησυχίας και της δυσαρέσκειας, μας μεταφέρουν παράγοντες από τον κλάδο, ξεκαθαρίζοντας ότι αν μετά την ολοκλήρωση της εκλογικής αναμέτρησης  δεν αρχίσει να κινείται- και μάλιστα με γοργούς ρυθμούς- ο κρατικός μηχανισμός, οι όποιοι προϋπολογισμοί θα τιναχθούν στον αέρα, οι υπερβάσεις θα ξεφύγουν σε δυσθεώρητα ύψη και η υγεία θα βρεθεί σε χαμηλότερο επίπεδο από αυτό που είναι σήμερα. Είναι γεγονός ότι μεσούσης της εκλογικής περιόδου, οι έλεγχοι ατονούν και παράλληλα, ακόμη και αν κάποια  όργανα εμφανίζουν έργο, αυτό παραμένει ημιτελές χωρίς την τζίφρα του υπουργού.

Μια κατάσταση λοιπόν που θα επιβαρύνει την ήδη δύσκολη επικρατούσα, καθώς ο κλάδος του φαρμάκου βρίσκεται στον αέρα, τουλάχιστον όπως μας λένε παράγοντες της αγοράς, και αυτό βιώνουν, ενώ την αισθάνθηκαν και πρόσφατα στην τελευταία συνάντηση που είχαν με τους αρμόδιους του Υπουργείου Υγείας.

Τι πήραν σε αυτή την συνάντηση; Καμία δέσμευση, μας λέει κορυφαίος παράγοντας του κλάδου. Κάποια από τα θέματα που θίχτηκαν- χωρίς όμως σαφή απάντηση- ήταν τα εξής:

  1. Στο θέμα της κατάργησης του 25% (τέλος εισόδου για δύο χρόνια) για τα καινοτόμα πρωτότυπα σκευάσματα, ενώ αρχικώς υπήρχε υπόσχεση περί κατάργησης, στη συγκεκριμένη συνάντηση το θέμα έμεινε μετέωρο. Εξαιτίας αυτού του μέτρου ακούγεται ότι
  2. Από την πλευρά των αρμοδίων του Υπουργείου ειπώθηκε ότι πιθανόν φέτος όπως και πέρσι να υπάρξει ένα επιπλέον κονδύλι 20 εκατ. Ευρώ για τα φάρμακα 1Α.
  3. Στην περίπτωση του ΕΟΠΥΥ, τονίστηκε ότι μάλλον του χρόνου θα υπάρξει ένα επιπλέον κονδύλι της τάξεως των 55 εκατ. Ευρώ.
  4. Θα γίνουν 70 κλειστοί προϋπολογισμοί.

Λόγια, που όμως δεν μπορούν να γίνουν πράξεις, αν δεν υπάρξει και η σχετική θεσμοθέτηση. 

Σε συνομιλία που είχαμε με παράγοντες του κλάδου, προσπαθήσαμε να κάνουμε μία απλή καταγραφή των επιβεβαιώσεων του παρελθόντος, που ενώ έπρεπε  ήδη να έχουν λάβει την μορφή είτε υπουργικών αποφάσεων είτε εγκυκλίων, εκκρεμούν:

1) Κατάργηση του 25% στα πρωτότυπα.

2) Επιβολή clawback στη βάση της αναλογίας 75% (μερίδιο αγοράς)-25% (ανάπτυξη). (Μέτρο που δεν συμφέρει την φαρμακοβιομηχανία). Σήμερα η αναλογία είναι 90% μερίδιο αγοράς-10% ανάπτυξη

3) Κατάργηση του 9/6/3

4) Απλοποίηση διαδικασιών εισόδου για βιο-ομοειδή, εμβόλια και γενόσημα

5) Τροπολογία για διορθώσεις στο Νόμο 4600  (συνταγογράφηση ναρκωτικών ουσιών)

6) Ένταξη των σκευασμάτων που έχουν εγκριθεί από τον ΗΤΑ στον κατάλογο των αποζημιούμενων φαρμάκων

7) Σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για την Αποζημίωση.

8) Νέο Δελτίο Τιμών. Η πληροφόρηση είναι ότι ο ΕΟΦ προχωρά το σχετικό έργο. Το ερώτημα είναι αν όταν θα είναι έτοιμο προς δημοσίευση  θα υπογραφεί από τον αρμόδιο υπουργικό φορέα.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Loading ...
Προσθήκη Σχολίου

ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ IATRONET.GR

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας


Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.

Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων