Η νέα μέθοδος που αναπτύχθηκε στο Weizmann Institute, επιτρέπει σε βιολόγους να μάθουν καλύτερα από ποτέ πώς αναπτύσσονται τα θηλαστικά στα αρχικά στάδια της κύησης.

Βιολόγοι του Weizmann Institute of Science, πέτυχαν να αναπτύξουν ποντικούς εκτός μήτρας για περισσότερο διάστημα από ποτέ, σε μια σημαντική εξέλιξη που θα μπορούσε να συμβάλλει στην επιτάχυνση της έρευνας και στη μείωση της ανάγκης χρήσης  πειραματόζωων, αναφέρει έρευνα στο περιοδικό Nature.

Tο ρεκόρ διατήρησης ενός εμβρύου σε δοκιμαστικό σωλήνα ήταν λιγότερο από μια εβδομάδα. Ο Καθηγητής Jacob Hanna,  εργάζεται 7 χρόνια με αυτή την ομάδα για να επεκτείνει το χρόνο. Ανακάλυψαν τώρα διαδικασία σε δυο στάδια, που τους επιτρέπει να αναπτύσσουν ποντικούς για 11 ημέρες-πάνω από το ήμισυ της περιόδου κύησης των 20 ημερών.

Έτσι, οι επιστήμονες είχαν αρκετό χρόνο για να παρατηρήσουν πώς σχηματίζονται τα άκρα και τα όργανα.

Με τη νέα μέθοδο, οι επιστήμονες μπορούν να κοιτούν αυτά τα βήματα με λεπτομέρεια και να κάνουν διάφορα πειράματα που δεν ήταν εφικτά προηγουμένως.

Tο πρώτο βήμα ήταν να αφαιρεθούν έμβρυα από εγκύους ποντικούς πριν εμφυτευτούν στη μήτρα, όταν αποτελούνταν μόνο από σφαίρες των 250 βλαστικών κυττάρων.

Στη συνέχεια, οι μικροσκοπικές σφαίρες τοποθετήθηκαν σε ειδικό μέσο ανάπτυξης σε τρυβλίο petri, όπου τις επόμενες 2 ημέρες διαφοροποιήθηκαν σε 3 στρώματα, από τα οποία δημιουργούνται τα όργανα.

Όταν έφτασαν σε αυτό το βήμα, τα έμβρυα τοποθετήθηκαν σε δοκιμαστικούς σωλήνες γεμάτους από θρεπτικό διάλυμα.

Tοποθετήθηκαν σε τροχούς, που απαλά γυρνούσαν και κινούνταν για να μένουν εμβαπτισμένα τα έμβρυα.

Οι επιστήμονες επίσης έλεγχαν το οξυγόνο και το διοξείδιο του άνθρακα όπως και την πίεση των αερίων στο σωλήνα, ώστε να μοιάζουν με τις συνθήκες σε φυσιολογική μήτρα.

Οι επιστήμονες με γενετική επισήμανση ορισμένων κυττάρων μπορούσαν να παρακολουθούν με φωσφορίζον χρώμα την ανάπτυξη οργάνων.

Μπόρεσαν ακόμα να ενσωματώσουν με επιτυχία ανθρώπινα νευρικά κύτταρα στον εγκέφαλο των ποντικών.

Οι μέθοδοι μπορούν να βοηθήσουν επιστήμονες του μέλλοντος να κατανοήσουν πώς συμβαίνει η φυσιολογική και μη, ανάπτυξη στη μήτρα. Η νέα μέθοδος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να φανεί το αποτέλεσμα της αλλαγής των συνθηκών στη μήτρα ή της επίδρασης ενός ιού που μολύνει το έμβρυο.

Nature

Να δοκιμάσω να παίρνω μικροδόσεις καφέ;