Πολλοί ασθενείς με πολλαπλή σκλήρυνση έχουν προσπαθήσει να βρουν κάποια δίαιτα που θα τους βοηθά να διαχειρίζονται καλύτερα την πάθησή τους. Και υπάρχει αρκετή συζήτηση γύρω από το ποιες τροφές επηρεάζουν τη σκλήρυνση ή ποιες μπορούν να ανακουφίσουν τον ασθενή από συμπτώματα όπως η κόπωση.

Προφανώς, μια σύντομη αναζήτηση στο ίντερνετ θα φέρει πολλά αποτελέσματα, με ακόμα περισσότερες υποσχέσεις. Η πραγματικότητα, όμως, είναι διαφορετική. Τις περισσότερες φορές, οι έρευνες δεν δείχνουν κάποιο συσχετισμό μεταξύ αλλαγών στη διατροφή και των συμπτωμάτων της πολλαπλής σκλήρυνσης. Ακόμα χειρότερα, κάποιες αλλαγές που προτείνονται μπορεί να κάνουν μεγαλύτερο κακό, στερώντας από τον ασθενή πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

Αυτοί είναι οι πιο συνηθισμένοι διατροφικοί μύθοι γύρω από την πολλαπλή σκλήρυνση. Ώρα να τους μάθουμε για να ξεπεραστούν.

Μύθος #1: Είναι απαγορευμένα τα γαλακτοκομικά;

Ο λόγος που ακούγεται αυτό είναι επειδή εσφαλμένα ακόμα, πολύς κόσμος πιστεύει πως τα γαλακτοκομικά είναι φλεγμονώδη. Οι έρευνες έχουν δείξει πως τα γαλακτοκομικά δεν συμβάλλουν στις φλεγμονές του οργανισμού με σημαντικό τρόπο. Όσον αφορά την πολλαπλή σκλήρυνση, δεν υπάρχουν στοιχεία που να επιβεβαιώνουν πως τα γαλακτοκομικά είναι επικίνδυνα. Η πραγματικότητα είναι πως τα γαλακτοκομικά είναι πολύ καλή πηγή ασβεστίου και βιταμίνης D, δύο συστατικών που απαιτούνται για την καλή υγεία των οστών μας.

Μύθος #2: Μήπως να κόψω την γλουτένη;

Η γλουτένη και τα προϊόντα που δεν την περιέχουν δεν είναι τίποτα περισσότερο από μάρκετινγκ. Οι μόνοι άνθρωποι που δεν μπορούν να την καταναλώνουν είναι όσοι πάσχουν από κοιλιοκάκη, η οποία δεν σχετίζεται με την πολλαπλή σκλήρυνση. Επιπλέον τα προϊόντα χωρίς γλουτένη είναι συνήθως πολύ επεξεργασμένα.

Μύθος #3: Τα δημητριακά και τα φασόλια είναι απαγορευτικά

Περιέχουν λεκτίνες, πρωτεΐνες που υποστηρίζεται ότι προκαλούν αντιδράσεις στο ανοσοποιητικό των ασθενών με πολλαπλή σκλήρυνση. Αυτό όμως δεν έχει αποδειχθεί μέσα από έρευνες. Επιπλέον, το μαγείρεμα εξουδετερώνει τις λεκτίνες. Αυτές οι τροφές δεν πρέπει να εξαλείφονται από τη διατροφή σας επειδή προσφέρουν τεράστιες ποσότητες φυτικών ινών, πρωτεΐνης και αναγκαίων μετάλλων.

Μύθος #4: Πατάτα, πιπεριά, ντομάτα και μελιτζάνα, αυτοί οι εχθροί

Αυτά τα φυτά ονομάζονται στρυχνοειδή, και περιέχουν την ουσία σολανίνη, που είναι φλεγμονώδης. Είναι τοξική σε μεγάλες συγκεντρώσεις, αλλά αυτά τα επίπεδα δεν πρόκειται ποτέ να επιτευχθούν μέσα από ένα πιάτο με λαχανικά. Δεν υπάρχει καμία έρευνα που να έχει συσχετίσει αυτά τα λαχανικά με την πολλαπλή σκλήρυνση.